Gå til innhold

Bærer dere?


Itsrejk

Anbefalte innlegg

Fram til nå har jeg bært lite på knøttet mitt. Har lånt en ringslynge, men ikke brukt den så mye. Småtten er rolig og stort sett fornøyd med å ligge i vogna si, "sitte" på fanget osv. Men nå er det jo vår, og man trekker utendørs. Kjente at bærebehovet meldte seg, og prøvde meg litt fram med en BabyBjørn vi hadde liggende. Fant ut at jeg likte å bære ham, og at jeg synes det er superpraktisk å slippe å lempe vogna ut og inn av bilen til stadighet - men at jeg ikke var fornøyd med dem gamle BabyBjørnen. (Sikkert litt preget av å ha lest for mye på DiB også da...hehe...)

 

Så i dag har jeg kjøpt meg en Manduca. Har prøvd litt, og den virker fin - men tror jeg må få stilt inn selene litt skikkelig før jeg blir helt komfortabel med den.

 

Hva gjør dere andre med januarbabyer nå?

 

(Var vel en bæretråd her inne for en tid tilbake, men vanene forandrer seg jo så fort når babyene er så små, så jeg tar sjansen på denne, jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte også at jeg kunne tenke meg å ha lillegutt i bæresele av en slag. Det er jo litt deilig å slippe vogna noen ganger. Men hva har du tenkt å ha på babyen av klær når du bærer han?

Det er jo varmt ute (bor på sørlandet og har 12-15 grader), men det jo ofte en kald vind. Har dere gått til anskaffelse av vindtett dress eller jakke? Har vært ute og lett etter noe han kan ha, men har ikke funnet noe passende. Flott med tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er ja! :) Har brukt Moby wrap elastisk bæresjal helt fra første dag, og det var kjempeflott de to første mnd for å få snuppa til å sove. Nå begynner det å bli litt varmt og tett med sjal, så vi har kjøpt manduca, og er superfornøyd med den. På påskeferie nordpå brukte vi vind-dress fra PoP på henne(kjøpt brukt på finn), men nå har jeg bare to lag bomull, for det blir varmt når snuppa ligger tett inntil oss, og Manducaen dekker henne godt. Jeg har også kjempelyst på et tynnere sjal til sommerbruk, og det hadde vært gøy med Mei Tai eller ringsjal, men pengene strekker ikke til ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærer litt i elastisk sjal. Sleepywrap. Vi har begynt å være litt mer ute, og lille synes det er trygt og godt å bli bært i sjal. da kan han gjemme seg hvis det blir for mye.

 

Ellers har jeg bestilt en pikkolo bæresele fra danmark. den er mei tai lignende med spenner, også kan man bære barnet framovervendt hvis man vil. Har ikke fått den enda da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble inspirert til å finne fram den gamle, peent brukte babybjørn i dag og ruslet en runde i nabolaget bare for å teste. Brukte den kanskje fem ganger tilsammen med storesøster, og er fremdeles ikke så begeistret merker jeg. Men det er vel flere med meg som ikke liker babybjørn. Men det så ut til at knerten likte seg oppi der da.

 

Burde kanskje investert i noe annet, men er redd for at det blir (nok en) unyttig investering siden jeg egentlig ikke har rygg til å bære så mye og knerten elsker å ligge i vogna.

 

Hvordan er det forresten med manduca - Kan man bruke den på ryggen også? Noen som har erfaring med den til større barn? Storesøster er 14 kg (og 1m lang..) og kunne sikkert likt å bli bært litt når vi er ute på tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Manduca kan brukes lenge.

Mini er 13,5 kg og bæres i Manducaen masse! Jeg sliter i utgangspunktet med vondt i skuldrene, men med denne på rygg går det helt fint!

Så, ja ryggbæring og Manduca er knall :)

Har forøvrig denne: http://www.syvsjal.no/productdetails.php?product=45

 

Mannen liker den også veldig godt. Han er ikke så fan av knytting og sånn... ;) Så spenner funker bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ganske fornøyd med babybjørnen jeg. Bruker Meitai i tillegg. Bærer ikke så lenge av gangen, for blir så sliten i hoftene fort (etter bekkenløsning). Men det er jo supert å ha med i tillegg til vogna på bytur synes jeg. Nå er han jo mer våken og da er det ikke så stas å være i vogna om vi er i byen f.eks.

 

Om det blir flere unger tror jeg at jeg skal investere i et elastisk sjal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt BabyBjørn litt nå.Om de største vil ut og leke litt på ettermiddagene og mini er våken,så tar vi BabyBjørn isteden for vogna.

Det går veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Tricot Slen elastisk sjal siden mini var fem dager gammel. Den er jeg kjempefornøyd med. Har også investert i en Manduca, men han er litt for liten for den ennå. Må vente noen uker til. Har ikke fått til å bruke spedbarnstillegget. Liker at manducaen kan brukes lenge og som en erstatning for bæremeis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg liker egentlig veldig godt å bære, og det virker som mini også liker det:-) Nå har jeg en Chicco bæresele (omtrent som Babybjørn tror jeg). Har litt lyst på en mei tai, men akkurat nå strekker ikke pengene helt til... Er det noen som har prøvd de som er hjemmesydde? Ser det er en del som syr... Jeg kan ikke sy,men vurderer å kjøpe en hjemmesydd en. Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...