Gå til innhold

Da er vi blitt enige om jentenavn :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo er egentlig omtrent bare innstilt på norrøne navn, men jeg synes ikke det er så mange fine norrøne jentenavn, bortsett fra Embla. Men nå har jeg klart å få ham over på et annet navn som jeg har likt en god stund. Det er gammel-tysk og populært under middelalderen (stort pluss hos sambo dette med middelalderen:) Kanskje dere gjetter hva det er, hvis ikke så er det hemmelig ;)

Da var det "bare" guttenavnet igjen... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble nyskjerrig jeg nå..... ;-)

Skrevet

hehe, svært s hemmelighetsfull du skulle være da;) jeg har ikke peiling på slike navn, så jeg kommer ikek til å klare å gjette for å si det sånn, har jo berre peiling på de bibelske;)

Men jeg ble nysjerrig

Skrevet

Jeg kan gi deg et hint, det er tittelen på en ganske så berømt barnebok :) Og det er ikke Alice i eventyrland :)

Skrevet

Oi, nå begynner jeg å lure om dere har landet på det samme som oss...

Skrevet

Helga var det første som slo meg. Eller Heidi?

Skrevet

ikke det vi har bestemt oss for hvertfall:) men kanskje HI har det?

Skrevet

tror det er Heidi jeg... det er ihvertfald tysk.. og betyder av edel fryd.. (edelheid) og så er det jo den herlige fortellingen om ho heidi på fjellet..

heter selv Heidi å da :D

Gjest eelis+spire
Skrevet

Men fins det noen barnebøker om Heidi da?

Skrevet

Heidi-bøkene skal visst være verdens mest oversatte og mest solgte barnebøker....

Skrevet

Heidi er fint, og også navnet på en barnebok. Men det er ikke det ;)

Skrevet

Det betyr "mighty in battle" :)

Skrevet

Hmm... høres ut som navnet vi har bestemt oss for, bortsett fra at det ikke er det da. Vi har bestemt oss for Hedda, som betyr kvinne viet til strid... men det er jo norrønt og ikke en barnebok...

Skrevet

Mathilde sier jeg da... Eller Matilda som var den tyske versjonen.. :-)

Hvis det stemmer er det et veldig fint navn!!

Gjest eelis+spire
Skrevet

Jaa, Mathilde må det jo være! Det betyr jo "mektig i strid" på norsk.

Haha, jeg har vært såå nysgjerrig på denne tråden ;-)

Skrevet

Matilda er det ja :)

Men Tryne, ikke si det noen vi kjenner. Kan jo hende vi ombestemmer oss i siste liten ;) Bare storesøstra mi som får vite det, men hun vet det meste uansett :)

Skrevet

Nå er det "bare" guttenavn igjen. Vi vil ha et norrønt/norsk navn, men finner ingen vi begge er enige om. Jeg liker Vetle, sambo ikke helt enig. Han vil ha Loke eller Arn, jeg liker ingen av delene.

Ellers liker jeg

Ask

Birk

Viljar

Ravn (men det blir litt tungt sammen med etternavnet)

Storm

Arne (oppkalling)

Ellers er Orion et fint navn. Og Tobias. Men sambo vil IKKE ha Tobias. Nei, vi får håpe det blir en jente ;)

Skrevet

og Vegard.

Men heller ikke det vil sambo ha.

Skrevet

Eller Sondre.

Mange å velge mellom, vi må jo klare å finne et?

Skrevet

Jeg tipper navnet dere har valgt er Adelheid (evt Adelaide), begge navn er utrolig vakre. (Er ikke det navnet Heidi ble kalt i byen?):)

Skrevet

Nei, det er Matilda :)

Skrevet

liker birk jeg og men deter ikke norønt men nordisk.. Brage da? Det har vi veldig lyst på:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...