Solitude Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Gutten min er 4,5 år men har fortsatt trass episoder som holder på å gjøre meg sprø ! I dag tidlig så var det med engang han våknet, nektet å ta på seg tøy, nektet å spise forkost. Sa han hatet meg flere ganger, og gik ikke å snakke han "ut" av det. Prøvde å gi han valg, enten ta på tøyet selv eller at han fik hjelp med tøyet. Resultatet ble at han fik hjelp imens han var potte sur og vrengte seg overalt. Frokosten fik jeg han ikke til å spise, resultatet ble å sende med ekstra niste til barnehagen. Måtte jo på jobb og kan jo ikke drive og bli sen hverdag fordi han bestemmer seg å bli illsint for ingenting. Dette er jo ganske slitsomt, spesiellt siden det ikke nytter å snakke han ut av dette. Hjelper ikke å ta han i fanget og roen ned, hjelper ikke å gi han Time out... Da må jeg være tilstede for at han ikke skal ødelegge ting. Ikke kan han være ute og leke med søstrene sine, fordi han ofte blir sint for ingenting og da er det fullt krig. I tillegg kan han finne på å bare begynne å løpe i en retning vekk fra gaten vår slik at jeg må ut i full fart og få tak i han før han stikker av for langt og full leteaksjon må i gang. Er så uvant dette her, selvfølgelig har jeg vært bort i trass før som trebarnsmamma. Men jentene roet seg lenge før. Nå er han snart 5 år og ser ingen tegn til bedring på disse sinne episodene. Samtaler etter samtaler nytter ikke. Streng grensesetting nytter ikke. Hva gjør jeg nå ? Holder på å bli gal av dette. og ikke noe særlig gøy for søstrene heller !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå