Studinen88 m/ gutt i magen ♥ Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Uff. Egentlig hadde jeg tenkt til å fortelle det til alle besteforeldrene omtrent samtidig. Altså etter ultralyd i uke 12, men så ringte jeg mamma istad fordi jeg ikke fant legekontoret. Jeg har ikke vært hos han siden jeg var 15, og da var jeg jo sammen med mamma, så jeg visste ikke helt om de hadde flyttet eller ikke. Så da lurte ho jo på hva det var som var galt, siden jeg skulle til legen. Jeg sa at det kunne vi ta senere ettersom jeg da var på vei inn til legen. Og nå veit jeg jo ikke hva jeg skal si. Samboer mener at det "bare" er å lyve, men det tror jeg ikke jeg klarer. Jeg er så innmari dårlig til det! Men, så kan jeg ikke fortelle det til mamma og ikke til pappa. Og hvis jeg har fortalt det til mine foreldre, så må vi nesten si noe til svigers også? Hvordan og når gjorde dere det? Jeg er forresten 7+6 idag.
~ spiren ~ Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Vi fortalte det til våre foreldre i uke 5. Jeg skrev et brev til mine foreldre "fra babyen". Var veldig koselig Og til hans mor fortalte han det. Han syns det er litt morsomt med gåter, så han sa bare at "om ting går bra så må du begynne å strikke". Til våre venner så fortalte vi det i uke 6-7. Vi tenkte at om vi skulle miste så er det sånn som skjer. Det skjer med mange, og det er ikke vår feil om det skulle skje. Er ikke noe skam i å miste, og om vi hadde gjort det så vet folk hvorfor vi er lei oss. Nå er jeg i uke 24, og alt er bra :-) Men folk er jo forskjellig, så man må bestemme selv når man vil fortelle det.
Mamma Mim Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Fortalte det tidlig til familien vi. Klarer ikke holde sånt skjult for mamma... Så da fikk likegreit alle de blivende besteforeldre og tanter/onkler vite:) På jobb fortalte jeg det da jeg fikk andre sykemelding pga kvalme. Syntes det var greiere enn eventuelle spekulasjoner. Ellers fortalte vi det i uke 12 til resten av verden.
Mammapostei! Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Jeg har fulgt den tankegangen at de jeg ville fortalt at jeg evt. hadde mistet kan jeg også fortelle at jeg er gravid. Nå fortalte jeg det i uke 6 til besteforeldrene (med engang jeg hadde tatt testen), og så ble termin forskjøvet fire uker på UL i uke 12...så dvs jeg fortalte det egentlig i uke 2! Det er vel maks tidlig og ikke etter plan, men men...
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Til de nærmeste syns jeg ikke det er noe problem å fortelle den gode nyheten før de magiske 12 ukene er passert. Vi har fortalt det tidlig til besteforeldrene, var vel ikke mer enn ca 5 uker på vei med førstemann, og ca 9 uker på vei med nr 2. Vi mistet tre ganger før vi lyktes med å få baby, og jeg opplevde det som veldig ok at de visste om graviditeten de gangene det gikk galt. Forresten...jeg hadde ikke hatt sjans til å skjule at det var baby på vei uansett, var himla kvalm med alle de første mnd! :-P Så; kjenn på dette selv, og ikke bry deg så hardt om den oppleste og vedtatte "regelen" om at man må vente til etter uke 12!
Mammsen&Lillegutt8809 Skrevet 25. april 2009 #6 Skrevet 25. april 2009 sa det til mine foreldrer med ein gang, men sambo ville ikkje sei det til sine før uke 11. eg valte å sei det til mine pga dei va ein god støtte for meg når eg mista i ma, sambo var nemligt ikkje heima når eg mista så det var godt å ha foreldrene mine der.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 25. april 2009 #7 Skrevet 25. april 2009 Vi har fortalt det sånn rundt uke 8-10. Hadde lyst til å vente til etter uke 12 men det var umulig å skjule det fordi ikke drakk jeg vin og jeg var så dårlig. Nå er det kun mine foreldre som vet noe for svigermor klarer ikke å holde kjeft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå