Gå til innhold

Svigermor har vesla i framsetet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når svigermor har passet jenta vår hadde jeg selvfølgelig trodd hun plasserte henne i baksetet. Men det viser seg at hun har henne i framsete (har ikke air bag) bakoverlent. Hun er bare 7mnd gammel.

Og jeg fikk litt hetta egentlig! Det kan jo ikke være trygt?

Eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å ha gutten min i fremsetet når han blir født. Jeg har bare 2 seters bil. Men det må no være trygt nok, så lenge de sitter bakover vendt og det ikke er air bag i bilen.

Skrevet

Det går vell bra!!

Hvor det er tryggest og ikke så trygt å sitte i bilen kommer jo veldig ann på hvor kræsjen kommer på bilen !!

Så det er ikke alltid nødvendigvis sikkrest å sitte bak.....???

Skrevet

Så lenge stolen er korrekt festet og ungen sitter bakovervendt, så skal det være trygt:)

Skrevet

Så lenge det ikke er airbag, og hun sitter bakovervendt så er det like trygt.

Hadde hun derimot hatt henne bakovervendt MED airbag, da hadde det vært fare på ferde...

Skrevet

ingen fare, det er faktisk denne plassen de anbefaler i sverige, og der er de ganske strenge på bilsikring

Skrevet

Et spm; Hva om barnet sitter fremovervendt i forsetet hvor det er airbag, er dette tillatt?

Skrevet

Det er lov, men absolutt ikke anbefalt.

Anbefaler ikke å ha barn i forsete med airbag før de er 140 cm.

Skrevet

Jeg har aldri gjort det annerledes enn din svigermor;) Jeg har hatt bil uten airbag, og syns det var best og enklest med ungen fremme hos meg:)

Skrevet

Hei

Statistisk sett er det høyre side bak som er tryggest i forhold til kollisjon. Så det blir plasseringen til barnet vårt når det kommer:)

Skrevet

Trodde de mente at midten bak var best jeg....

Skrevet

Midten bak har jeg også hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...