Gå til innhold

Er det lurt på bli gravid når begge er studenter?

Tirill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lruer på om noen har erfaring med å få barn når begge er studenter?

Jeg og min samboer er begge studenter og har veldig lyst på barn. Vi føler oss modne for det( nærmer oss 30 med storm skritt :P), men tenker litt ang studier. Jeg har igjen over fire år på studiet, mens han har igjen to.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen hindring å være student :) Dere får begge mer stipend fra lånekassen og du får et år permisjon hvor du får alt lån omgjort til stipend.

Er jo også gode og billige studentbarnehager ved de fleste studiesteder:)

Skrevet

Hei hei

Takk for svar, har du vært/er i samme situasjon?

Har hørt ang lånekassa, men tenkte mer på om man faktisk fikk gjort noe skolearbeid, eller om man ble for sliten. Men detter er sikkert helt individuelt...

Labello

• 1 måned senere...
Skrevet

jeg og kjæresten er også student, men vi går bare på videregående da.

så det ender med at kjæresten går på skole så tar jeg fri år :)

men jeg føler det er vært det

Skrevet

Hei. Bare husk å tenke på det at dere må leve på 19700 kr i mnd hvis ikke han jobber ekstra ved siden av studiene da. Jeg er student og kommer til å få 9700 utbetalt og min samboer får ca 16000 utbetalt, og dette holder hardt for oss. Nå har vi litt gjeld vi betaler på itillegg da. Får engangsstønaden og. Og jeg som får barn i september, får ingen støtte når jeg er sykemeldt pga bekken nå i sommermånedene. Da må vi leve på 16 000 begge to. Så jeg ville undersøkt nøye hva slags rettigheter dere har. Neste gang jeg blir gravid skal det bli i fast jobb hvertfall ;)

MEN det er veldig flott hvis man blir gravid sånn midt i studieåret, og at man har råd til å ikke jobbe noe ved siden av inntektene fra lånekassa. Plutselig blir man dårlig og ikke kan jobbe.Man får ikke noe ekstra fra lånekassa det året man er i permisjon. Får alt som stipend men det er likevel ca 8600 i mnd... + 970 i barnetrygd.

Men hvis man har deltidsjobb ved siden av skolen, så kan man få litt støtte hvis man blir sykemeldt. Kanskje. Som du skjønner så er det ikke enkelt.

:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...