Gå til innhold

Hva kan vi forvente i leie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ny leilighet på litt i underkant av 70 kvadrat, 3 roms. 9-10 minutter med bil fra en stor by, 2 minutter til større kjøpesenter (kan gå til dette), egen parkeringsplass til bil, 50 meter til busstopp. Fin utsikt til et vann og relativt rolig område, godt isolert, ca 30 kvadrat med egen skjermet uteplass. Oppvarming (vannbåren varme i gulv) er inkludert i leieprisen. Fliser på bad, parkett på andre gulv, integrerte hvitevarer på kjøkken og med vaskemaskin og tørketrommel. Kan evt møbleres delvis.

Hva er realistisk her tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en titt på finn.no for leiligheter for leie i samme område...

Men leiligheten høres jo meget bra ut :-)

Skrevet

Hvor mange soverom er det i leiligheten? Her i byen kunne du sikkert fått 8-10 000 om det er en treroms, men det varierer jo veldig fra sted til sted.

Skrevet

Jeg villle tippet ca. 10 000 - 11 000 kr.

Skrevet

Anonym 19.09 igjen

Da regner jeg med at når du skriver stor by at det er Bergen, Trondheim eller Oslo. Om det er Bodø blir det kanskje 8500 kr.

Skrevet

Det spørs litt hva dere ønsker; noen som bor der lenge eller kun penger i kassa(med ofte utskiftning av leieboere).

Dersom dere ønsker at de skal bo lenge; ikke over 7-8000. Dersom det er pengene; 10-11 000. Jeg vet ikke helt prisene, men å legge seg lavere fører oftest til at folk bor lenger. Og det igjen fører til trygghet i å kjenne de som leier, oftest mindre slitasje osv. En har da også noen som kan se til hoveddelen av huset når dere er borte.

Jeg tenker utfra da jeg leide; hadde prisen vært helt hinsides høy, så hadde jeg leita etter noe annet. Men det var lav pris. Jeg visste at husvert passet på hos meg når jeg var borte, og jeg fikk som regel spørsmål om å passe hus og katt når de var borte. Jeg bodde der i mange år pga dette:)

Skrevet

Husk at det er nedgangstider på boligmarkedet og at folk kanskje ikke er villig til å betale så mye for en 70 kvm leilighet. Vi betaler 8000 inkl strøm for 90 kvm leilighet, + 500 kr utenom for garasjeplass. Ny leilighet tror jeg, i et borettslag. Og vi bor i Tromsø, her er boligprisene faktisk høye.. Men kunne sikkert glass betalt 7500 eller noe slikt, utenom strøm.

Skrevet

HI her

Den har 2 soverom. Ett på ca 12 kvadrat og et på ca 10 kvadrat. Er Bergen som er nærmeste by ja, men er ikke så mange utleieleiligheter her på finn.no, så vanskelig å sammenligne pris.

Skrevet

Bor også i Tromsø. 9-10 minutter utenfor byen her ville betydd f.eks. Berg/Ramfjord, Eidkjosen eller Movika. Ville du betalt 7500 for 70 m2 pluss strøm på disse stedene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...