Gå til innhold

Flere her som vet at de vil ha epidural?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte uten forrige gang og har bestemt meg for å prøve med denne gangen. Vet det er litt for og imot. noen som har erfaring med epidural kontra uten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte uten sist... Fra vannet gikk til gutten vår var ute tok det 6,5 timer. Det var veldig intenst og veldig vondt... For meg hadde det ikke hatt noen hensikt med epidural når det gikk så fort som det gjorde!

Jeg vil unngå epidural denne gangen også, siden jeg vet at det kan drøye ut fødselen, gir dårlige rier og at man ikke alltid er så oppegående igjen rett etter fødselen...

Jeg velger å ikke planlegge noe... Jeg vet jo ikke hvordan fødselen min blir? Om det tar 20 timer og jeg blir utslitt, så skjønner jeg jo at epidural kan være en god ting... men jeg vil helst unngå det!

Skrevet

ingen fødsler er like nei :) Kan jo være at det hadde gått helt supert uten denne gangen, i motsetning til forrige gang. men jeg tørr liksom ikke å ta sjansen..

Begynte riene dine da vannet gikk eller før? 6.5 timer er jo ganske bra. og de sier jo at nr 2 skal være lettere

Skrevet

Jeg hadde epidural de siste ca 3 timene med nr 1. Grunnen var laaaaang fødsel, og jeg var sliten. veldig sliten ( 57t og 40 min for å være konkret) Planen var uten, men da de så at det ant gikk mot vakum og at jeg ikke var helt "med" lenger ble det epidural likevel.

Med nr 2 var jeg innstillt på epidural om det drøyde ut som første gangen. Men kun da. Nå tok fødsel nr 2 snaue 5 timer så det var aldri akutelt engang.

Nå har jeg termin med nr 3 om 27 dager og skal IKKE ha epidural medmindre det av en eller annen grunn skulle bli "nødvendig".

Skrevet

Vannet mitt gikk som lyn fra klar himmel i uke 37 uten noe forvarsel. Deretter kom riene etter ca 45 min- 1 time... Så gikk det slag i slag... Riene økte veldig på og ble fort fryktelig vonde... Det gikk veldig fort og greit ja! Heftig og vondt, men 6,5 timer er jo en drøm! hadde vært fint om det gikk like fort denne gangen :)

Skrevet

Blir jeg ikke satt igang eller med ks , så skal jeg ha epidural !

Jordmor anbefalte meg det på sterkeste. :-) Sden jeg har astma å , så hjelper det på "pustingen" under fødsel :-)

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg "måtte" ha epidural første gangen (en igangsatt fødsel som dro veldig ut i tid) Takker Gud for den!

Andre gangen valgte jeg å ikke ha epidural. Gikk noe fortere, men ikke mye!

Denne gangen skal jeg har det for alt det er verdt! (De har nå kuttet lystgassen, så da er epiduralen eneste alternativet for meg)

Skrevet

jeg er villig til å få en lenger fødsel, bare den blir lettere enn forrige gang. livmora mi jobba ikke så bra i slutten, så jeg lå med drypp i begge henda + at gutten måtte tas med vakum. Hadde pressrier veldig lenge og orker ikke tanken på det igjen. Har vært på samtale med jordmor flere ganger fordi jeg hadde et ønske om keisersnitt, men som dere sikkert vet er disse jordmødrene veldig flinke til å snakke oss bort fra keisersnitt, hehe ;) Lystgassen ble jeg forferdelig kvalm av, Så jeg er ikke i tvil om at jeg vil ha epidural.

Ser faktisk veldig fram til fødselen nå :))

Skrevet

fødte uten epidural sist, og vil helst prøve uten denne gangen også, om det ikke blir for ille da. vil ikke dryg ut tiden unødvendig mye:) kommer til å si ifra på forhond, at uansett hvor mye jeg maser om det, ikke gi meg det!:)) får no se åssen det vil gå da!xD

Skrevet

Jeg er så innmari usikker. Forrige gang tok jeg ting som de kom, men fikk tilbud om epidural og da var det "nå eller aldri" pga lite leger på vakt, jeg tok ikke sjansen på å si nei....

Nå forventer både jeg og sykehuset en styrtfødsel, så jeg går utifra at jeg får liten tid til å bestemme meg (hvis alt skjer like fort som sist), men har ikke bestemt meg.

Skrevet

Jeg hadde det under sist fødsel og går inn i neste fødsel om 6 uker med den tanke at om det er mulig, og ikke går for fort skal jeg ha det igjen... Og håper at det ikke fører til at ungen må bli tatt med vakuum som sist :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...