Gå til innhold

3 uker siden i morgen!


Lykkelivet88

Anbefalte innlegg

Og nå er jeg endelig "klar" for å bli litt sosial innpå her igjen. Har fått litt rutiner i hverdagen og blitt vant til å ha en liten bebis i hus. Liam var 3840 og 49 cm da han ble født. Jeg lå i 20 timer og hadde en veldig grei fødsel.. lang men alt gikk jo som det skulle så har ingenting å klage på! Husker jeg tenkte at "dette blir enebarn" dagene etter fødsel :P Men nå, bare tre uker etter så føler jeg nok det blir en bror eller søster til lille Liam etterhvert. :D

 

Hvordan var fødselen deres jenter? Og hvordan er livet med en nyfødt liten bebis i hus? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Min fødsel var over all forventning. Hadde en veldig grei fødsel sist gang, og var derfor redd for at jeg ikke skulle være like heldig denne gang :P Men det gikk egentlig ganske fint når ting først satt i gang.

 

Begynte med rier fredag 10.april (trodde jeg...) men de stoppet opp etter 3-4 t.. da hadde de vært regelmessige ca hvert 10. min.. Reiste opp på haukeland for sjekk pga blødning.. hadde 4 cm åpning...

Forsatte med falske rier i 3-4 t lørdagen, søndagen og mandagen....Gjorde ikke sånn supervondt men var nok så ubehagelig..

Tirsdag den 14.april begynte det igjen.. rundt 16.00.. trodde igjen det var falske rier så jeg, mann min, sønn vår og mamma reiste ut på Vestkanten sånn at småen skulle få med seg svømmingen han går på hver tirsdag, mens jeg å mamma shoppet. Riene kom raskere og raskere og ble ganske vonde etterhvert.. da vi var hjemme i 20.00 tiden var det bare til å hive i oss noe mat og reise på KK. Skulle egentlig komme når det var 5 min mellom hver rie, men kom oss ikke av gårde før det var 1-2 min mellom hver. Var oppe på KK 21.00. Fikk fødestue (storken) 22.00 (satt i kø..) 01.00 tok de vannet og 01.25 var jenta ute :)

 

Ting begynner å komme i orden her hjemme. Storebror er heldigvis ikke sjalu og koser seg med lillesøstera si :) På dagtid er han noen timer i barnehage slik at han får lekt seg med andre gjevnaldrende barn. Jenta vår er supersnill og ser ut til å være en rolig jente :)

 

Hvor i Bergen bor du da Maritha?

Jeg bor på Melkeplassen/Khronegården=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg flyttet til sogn rett før termin jeg! Til en liten plass.. årdal. Hehe. Ikke akkurat verdens navle. Ikke like lett å bli kjent med folk med småbarn her som i bergen desverre. :/ Men,men.. håper det blir en barselgruppe her etterhvert vertfall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja begynner å få litt rutiner her også.. Lillegutten kom kl05:25, den 19. april, etter en veldig fin fødsel : ) Hadde termin den 18. april så var kjempe heldig som slapp å gå lenge over!

 

Riene begynte natt til lørdag (den 18.april) men jeg hadde falske rier i nesten 2 uker før det, så regnet bare med at alt kom til å stoppe opp igjen om et par timer! Jeg visste også at sjansen for at han skulle komme på termindagen var ganske liten så prøvde bare å slappe av! Når riene kom med 3-5 minutters mellomrom ringte vi fødeavdelingen (Ullevål) og fikk komme ned for en sjekk.

 

Jeg hadde bare 1.5-2cm åpning når jeg ble sjekket og jordmora sa jeg ville mest sannsynlig bli sendt hjem.. Jeg var så skuffet så hun sa at jeg kunne bli i en time så kunne hun sjekke meg igjen for å se om det hadde skjedd noe. Kl22 begynte aktiv fødsel og jeg var 4cm. Hadde det veldig vondt, men brukte selv-hypnose for å slappe av, noe som fungerte KJEMPE bra! Absolutt til å anbefale! Men etterhvert ble lystgassen min bestevenn! Hehee.. Jeg ville egentlig ha en naturlig fødsel, men bestemte meg etterhvert for å få epidural. Det fikk jeg litt etter Kl04:00 og ventet og ventet for at det skulle begynne å fungere.. Det skjedde desverre ikke : (

 

Kl05:00 ble jeg sjekket igjen og var 6cm. Jeg hadde 3 rier etter det og sa til mannen at babyen kommer!! Han ringte etter jordmora, som ikke troode på meg : ) Men hun sjekket meg igjen og sa, Shit! Der er hodet hans! Han kommer nå!

 

Mannen måtte ringe etter de andre som skulle hjelpe til, mens jordmora prøvd å få på seg hånsker! Det var nesten som om kroppen bare tok over. Jeg pustet ut gutten vår på 2 presserier! Det var helt utrolig, og etter å ha snakket med en del andre, har jeg skjønt at jeg var ekstremt heldig. Hele utdrivningsfasen varte i 10 minutter!!

 

Tenkte akkurat samme tanken som deg Maritha t ang flere barn etter fødselen, men tror også det blir flere her etterhvert! Lille Matias er veldig snill og rolig.. Sover masse og spiser bra så vi koser oss hjemme!

 

Begynner å føle meg litt mer normal igjen (unntatt puppene da!) og gleder meg masse til en forhåpentligvis fin vår og sommer! Håper det går bra med alle andre April-mammaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...