godigo Skrevet 24. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2009 så det er ingen ting farlig med det??er d are når man ammer man skal holde seg unna det?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Reker er helt ok (sjekk matportalen.no og søk på gravide), og når man ammer så er det vel helst "faren" for allergiutbrudd man tar hensyn til ved å la være. Jeg ammer nå, og gutteplutt reagerer ikke noe på at jeg spiser/har spist reker til middag (vi har lite allergier i familien generelt).
It's all about me Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Trenger i utgangspunktet ikke holde deg unna når du ammer heller. Noen barn kan få vondt i magen, men det må du prøve ut først. Eldstemann reagerte, mens med lillejenta kunne jeg spise hva som helst.
Sivalur Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Tidligere sa man at man ikke skulle spise reker når man ammet (eller jordbær) fordi dette kunne fremkalle allergi. Dette har de nå gått bort fra, har jeg blitt fortalt hvertfall, og det menes nå at det er bedre at reker og jordbær introduseres via morsmelken. Hvis babyen reagerer etter amming etter at man har spist reker (eller annen mat) så kan man jo holde seg unna den maten som de reagerer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå