Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. Hvordan går det med deg? Lurer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. det går bra i dag, hvordan går det med deg, koselig og gå inn på en side, og så ser man at noen lurer på hvordan det går med deg=)

Skrevet

hei, vi skrev jo litt i lag vet du, og jeg ville ikke mase, for du ville jo ha pause herfra, noe jeg skjønner godt..Fint å høre at det går bra. 2 uker til 2.trimester, og vi hopper vel samtidig inn der.. Håper på energi da, for da skal jeg begynne å bevege med mer.. kiloene kommer allerede ;)

Skrevet

Ja, hopper inn der om 4 dager jeg=) gleder meg, jeg har gått ned tre kilo jeg, har nesten ikke fått i meg mat.. skal gi besked til legen når jeg skal dit nesteuke.. Blir litt bekymra, tenk om forsteret ikke får nok næring og sånn, og den ene dagen jeg var skikkelig fornøyd med å ha spist godt gjennom hele dagen, kastet jeg opp på kvelden=(

Hvor langt er du på vei nå?

Skrevet

stakkar deg.. jeg blir kvalm hvis jeg ikke spiser jeg.. omvendt.. sulten hele tiden.. sist gang hekta på søtmat, denne gangen saltmat.. saltsyk... ;)

såpass langt på vei du. jeg er vel ca 10 uker i dag jeg, så det er 2 uker til jeg kommer etter.

Skrevet

mange er jo kjempedårlige uten at de må innlegges. tror det skal mye til for å måtte får intravernøst.. vet jo ikke hvor mye næring du har fått, men fosteret tar av dine reserver... så det er deg det går ut over mest

Skrevet

Ja, sant det, du er ikke langt etter du da.. hadde sa i januar, så når jeg er over de 12 ukene trur jeg at det kommer til å være mye bedre... da slipper man å tenke så mye..

Jeg var hos legen i uke 8 og da hadde jeg lite jern og vann og litt protein i urinen og litt div.. så han sa det at jeg måtte passe på å få i meg nok næring, så jeg har jo prøvd, men når du bare er kvalm og ikke orker engang lukta av mat. jeg orker ikke spise for så å kaste opp.. men prøver og spise litt grønnsaker, og næringsrik mat når jeg da spiser litt.. Håper Stjerna i magen har det bra..

Skal du på tidlig ul eller??

Skrevet

nei, skal ikke det, ser ikke at det er nødvenig for meg.. jeg er ganske rolig nå. Legen sku henvise meg til gynekolog (noen han glemte da jeg var der, så de purrer på han) De sa at jeg måtte ta en gu i svangerskapet. Pleier man kunne få høre hjertelyd hos gyn? man få ul jeg skulle jo der for å ta celleprøve og slikt.. vet ikke. Selv om jeg har en indre ro på at alt er bra, ønsker jeg ikke gå helt til uke 18 for å høre hjertelyd.. Har aldri vært til gyn før.. Legen har ta gu før, men ikke denne legen jeg har bytte til. vanlige kommunale gyn får man vel ikke ul på..eller?

Men han var rar han legen jeg var til på onsdag.. Han bablet om at jeg måtte bestille ul selv (ordinær) rundt uke 18? jeg spurte om ikke det var vanlig at legene sendte henvising? han sa at jeg måtte nok gjøre en innsats selv og fikk henvisningen i hånda.. jeg skulle bare ringe det nr som står det sa han.

Sykehyset var ufårstående til dette og sa jeg ikke bare kunne ringe og bestille. Legen skulle sende.. Jeg gidder ikke finne adresse og alt og sende den selv, jeg har purret 2 ganger på legekontoret gjeldene både gyn og ul.. for en behandlling

Skrevet

ikke bare sykehuset syns dette var rart, damene i skraken på legekontoret sa de pleide sende henvisninga med internpost.. så hva babla legen om da? grubler meg grønn og blå på dette....

Skrevet

jeg tok celleprøve hos legen sist jeg var der, han sendte både spørsmål om fødeplass og ul, så jeg fikk bare brev i posten når timen min er og sånn.. så teit lege du har, men neste gang du er der, bare be han sende det, si at du ringte sykehuset, men der fikk du besked om at legen skulle gjøre det.. man kan høre hjerteslagene hos legen. når du er på svangerskapskontroll pleier de å sjekke hjertelyden.. jeg var der i uke 8 men det var for tidlig å høre så skal få høre det på onsdag=) Gleder me, siden jeg hadde sa i januar så mente han at jeg skulle få ekstra oppfølging med tidlig ul og sånn.. men nå når jeg ble gravid sa han det ikke var noe vits og sånn, det skjønner jeg, jeg har tru på at alt går bra denne gangen.. så gleder meg bare til å få høre det snart.. går liksom og tenker på om det er noen inni meg, merker ingenting liksom, untatt kvalme og at jeg er sliten.

Bare mas på legen din.. Pleier og hjelpe=) Når skal du dit neste gang??

Skrevet

jeg må dit 20 mai igjen for å svar på blodprøven. Det blir siste gang... fra uke 24 overtar jordmor.. skal bare til legen hvis jeg er syk.. i mellomtiden skal jeg ha en time hos gyn. men vet ikke når..

legesekretær sku purre for andre gang i dag... men henvisninga til ul har jeg her, så leverer den til henne, så sender hun den.. legen var sullette ;) spurte sikkert 5-6 ganger når 1.dags mens var. han glemte det hele tiden selv om han skrev det ned 1.gangen.. he he. jeg gadd ikke begynne å forklare engang at jeg ikke har 28 dagssyklus.. kommer fortere til ul hvis terminen er 16 november.. ;) Har en egen termin på 22. nov.. vet den er bare ca, men greit å ha en dag. Blir spennende å høre hva den endelige ul terminen blir...

ville hørt med legen din om du kan få nye blodprøve om en stund for å måle ting og tang? og kvalmen gir seg vel snart den.. du er jo snart 12 uker.. så du får sikkert tatt igjen...

Skrevet

jeg skal ta prøver når jeg skal dit.. Jeg driver og vurderer om jeg bare skal gå til legen, men på slutten gå til jordmor,.. legen min er veldig god, trives hos han.. men samtidig vil jeg til jordmor pga fødsel,..

Det er ikke gøy å gå til en lege som er surrete.. VI får håpe på det beste uansett, håper at du får en god jordmor da.. dette er din første eller??

Skrevet

hette du altså grublende før? 2.gangs gravid født i 1984? hmmmm .. det står at du er født i 1989.. jaja feil grublende, men greit å skrive med flere ;)

Skrevet

jeg gikk ned 8 kilo under 1 tri det første svangerskapet og 4 under det det andre.

og legen min sa at så lenge man får i seg drikke finner fosteret det den trenger av dine reserver...

dvs at så lenge du ikke er dehydrert går d fint..

Skrevet

Nei, har ikke heti det før.. hehe:P har ingen barn fra før, første min..

På prøvene jeg tok sist var jeg også dehydrert, prøver og drikke litt hele tiden men er vanskelig når man bare gulper og sånn av det.

Blir spennende og se hva legen sier neste gang..

Hvor langt er du på vei H E L??

Skrevet

nei, det er den andre. og da hadde jeg ikke problemer hos legen. men byttet fordi jeg flyttet.

jeg har en jente på 2 år.. Blir spennende å se hvordan hun takler det.. hun elsker oppmerksomhet, og hun kommer sikkert til å bli sjalu... men det er vel vanlig..

Skrevet

Jeg leste i dag på Bli gravid at Grublende har mistet... (tror det har vært en liten misforståelse, Stjerne i magen er altså ikke samme som Grublende). Klem til Grublende...

Skrevet

ja, har fortsått det nå.. er bare meg som er treg ;) ja, hun har mistet og jeg synes utrolig synd i henne. ;(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...