Gå til innhold

Redd,blir kanskje satt i gang i dag, 37+6.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ekstremt ryggsmerter, kommer av en skiveutglidning de tror har forverret seg. Skla på sykhuset etterpå å de prater på å starte fødselen...

Livredd for å være umoden å presse han ut normalt.. Jeg var på UL i forrige uke , å han lå ann på ca 4 kg... Redd for at han ikke skal være klar enda.. har igjen 18 dager til termin...

Uff fødslenen ble mye nærmere nå.... Noen gpde råd????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uke 37 er egentlig ikke fortidlig født, sies det. Så dette tror jeg går fint. Lykke til ;o)

Skrevet

Takk å takk !:-)

Skrevet

Jeg skjønner at du er redd, men du kommer til å få mulighet til å spørre om alt du lurer på. Skriv ned spørsmålene dine nå, så tar du med deg en lapp når du skal på sykehuset.

Jeg blei igangsatt i uke 37 pga min helse, og det er helt ufarlig for babyen. Babyen er ferdig, og takler det helt fint. Du kommer ikke til å være umoden, for du vil få stikkpiller i livmorhalsen som modner den. Dette er ikke vondt. Når den er moden nok, åpner den seg, akkurat som under en fødsel, og etter hver stikkpille du får, så sjekker de hvor modent det er blitt. Dette kan ta litt tid, men det er ikke vondt. Når det er ca tre cm modent hender det at de tar vannet hvis du ikke har fått rier til da. Det gjorde de med meg. Det er ingen nerver eller noe som gjør vondt oppi der når de tar vannet. Vannavgang fører til at riene starter når man allerede er moden. Alt vil skje veldig kontrollert, og de overvåker både deg og babyen hele veien.

Prøv å tenke at dersom de ønsker å sette deg i gang, så er det til din egen og babyens beste. Snart har du verdens største vidunder i armene!

Skrevet

Å tuuuuuuuuuuuusen takk! Du roet meg mye ned nå!!!

Redd for å gå til nor jeg aldri har vært med på.. vært så lite infor om dette å kjenner virkelig at angsten satt i meg en stund!! Tusen takk for svar!! Vente r på tlf fra sykhuset nå.... *takk og klem*

Skrevet

Slapp av, dette går bra :) Ble igangsatt med forrigemann, og det var den letteste fødselen jeg har hatt hittil.

Etter uke 37+0 regnes ikke barnet som prematurt, da er det fullgått! Masse lykke til!

Skrevet

Lykke til...kanskje har du allerede født!!

Skrevet

Hei igjen. Har nok ikke født:-(

Var på sykhuset i Hele går, å de viste ikke hva de skulle gjøre med med meg.. Tok masse prøver å fant ut at baby hadde det bra,men jeg klarte ikke sitte ligge eller stå i prekestol, pga ryggen, så hvordan skal jeg klare å føde???Så plutselig tok kynnerne helt av, å vi og jordmor trodde fødslen var i gang... *da begynte jeg å tenke hvordan i all verden skal vi greie dette*

Men etter tre timer ga kynneren seg, etter å ha komt regelmessig...

Fikk med meg paralginforte hjem på kvelden, måtte dra hjem siden jeg ikke klarte å "ligge" i sykehus seng. Smertene har døyvet litt,men kommer med engang tabletten slutter å funke.

Tabletten skulle være helt ufarlig for barnet. Ble undersøkt av fødsellegen og nevrolog, veldig ubehagelig nedentil, de tok ultralyd vaginalt, å han legen var veldig "tøff" å sprengte to blodkar..å fikk veldig vondt ietterkant.

Skal inn til time igjen på mandag, (da er jeg i uke 38)

Blir vurdert utifra smertene da, heller nok mer mot keisersnitt, men er skikkelig redd for det. Mange barn får astma av det, å i tilegg har jeg astma fra før.. Skikkelig red å tårene triller både av frustrasjon å smerte om dagen!! Ville virkelig føde normalt.. Alt skjer så fort,...

Så vi får bare håpe på det beste, å at baby har det bra :-)

Skrevet

Huff...ikke noe kost å få det sånn på slutten av sv.skapet da!!

Lykke til på mandag, og evt videre!!

Skrevet

heie.det går helt fint.bare født friske unger jeg.første ble født akkurat 3 uker før termin og veide 3550 38 cm og 34 rundt hode.nr. 2 37+3 og va 3730 og 39 cm og 34 rundt hode og nr3 3560 og 38 lang og 34 rundt hode,så det er ikke noe problem:)gled deg!lykke til.

Skrevet

akkurat 38 uker forresten med nr.3:)

Skrevet

Når du har kommet så langt som du har, så er jo barnet å regne for fullbårent, så utviklingsmessig for babyen går nok dette bra.:)

Jeg ble satt igang sist tirsdag, 4 uker før tiden, pga for tidlig vannavgang. Fødselen gikk helt flott, riene gjorde vondt selvsagt, men ikke så mye at jeg ikke taklet det. Jeg åpnet meg fint også, alt gikk etter planen- bortsett fra at det var for tidlig da.

Nå var jo hun her en god del mindre enn din, 2430 gram, så selvsagt spilte nok det inn på smerter osv.

Jeg ville stolt på kroppen min jeg, men også på at legene vet hva de gjør uansett hva avgjørelsen blir.

Lykke til!:)

Skrevet

Usj jeg føler med deg..

Ingen fødsler er like,men hvis du velger å bli igangsatt så la de vente til du er litt moden selv. Da slipper du masse unødvendige vonde maserier.

Og hvis du har muligheten så prøv badekar hvis det er tilgjengelig. Jeg hadde bekkenløsning og hoftelåsning og fødte 1 april og det funket bedre enn morfin og lystgass. Jeg råder deg også til å stå for å få framgang ved hjelp av tyngdekraften.

Og for alt i verden si ifra på forhånd og krev epidural pga ryggen. Og ikke la de lure deg med at du ikke kan få den pga for lite åpning osv. Når du har 4 cm så kan de gi deg det!!!!!!

Ja riene kan stoppes litt men heller litt lenger tid uten så mye smerte enn kortere med mye smerte!

Jeg snakker av erfaring :=)

De kan også sette vannpapler som tar det meste av ryggsmertene, men jeg ville forhørt meg med legene siden du har prolaps for da er det litt usikkert hva de gjør med sprøytebehandling i ryggen. Lykke til ;=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...