Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Var til jordmoren tidligere denne uken og fikk bekreftet at lillegutt ligger med hodet ned, ryggen opp på venstre side og rumpa like under høyre pupp. Kjenner bevegelse helt nede ved bekkenet, nesten som han ligger å slår litt ned. Det som bekymrer meg er at jeg kjenner lite eller ingen spark. Har jeg grunn til å gå rundt å jeg bekymre meg? Er snart 33 fullgåtte uker så begynner nok å bli trangt om plassen. Har bare vært så deilig å fått noen ordentlige spark ett par ganger om dagen.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Jeg kjente lite spark i hele svangerskapet. Forklaringen var enkel, mente jordmor, for da babyen ble født, hadde den navlestrengen snurret godt rundt livet og flere ganger rundt beina. Er du bekymret, kan du jo ta kontakt med føden. Ikke gøy å gå rundt og lure.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Da MÅ du reise på sykehuset straks. Jeg gjorde det, og det ble hastesnitt. Du SKAL kjenne spark hver time. Mye kan ha skjedd siden du var hos jordmor. Kjenner du ikke spark SKAL en reise på sykehuset. Jeg har et friskt barn, hadde jeg ventet er ikke det sikkert. Venter du til du ikke kjenner spark i det hele tatt da kan det godt være for seint. Du kommer til å slite hele livet med at du ikke reiste inn straks om du ender opp med et barn som får hjerneskade pga oksygenmangel, fordi du ikke reiste inn på sykehuset en dag for mye.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Jeg kjente bevegelser gjennom hele svangersapet, men styrken på sparkene avtok mot slutten. Han var 4,5 kg så det ble trangt for han inne i magen stakker ;-) Men jeg kjente bevegelser så ta kontakt med jordmor*/sykehus hvis du ikke gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå