Gå til innhold

Fødeantrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere å føde i? Jeg følte meg så blottet sist at jeg denne gangen lurer på hva jeg skal gjøre...

Kommer ikke til å gå med kun sykehusskjorten og nettingtrusen slik jeg gjorde sist, denne gangen tenker jeg å ta med en lang topp (somk går nedenfor rumpa) og evn et ikke så langt, men vidt skjørt... Orker ikke tanken på å gå helt blottett rundt i timesvis.

Hva tenker dere, har dere noen alternativ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har en lang gil tunika med korte armer som går litt nedpå låra, kunne godt tenke meg og bruke den jeg da, for som du sa,man er veldig blotta med di sykehus sjortene,ikke altid like koselig:(

Skrevet

vil ha med meg noen av gubbens ekstra lange t-skjorter, som jeg liker godt og føles ekstra trygge.. Er enig i de som sier en blir litt mer "pasient" når enn får på seg fødeskjortene, i stedenfor bare en frisk kvinne som er der for å føde.

Tenkte jeg skulle ha på meg bokser og, men må se hvor praktisk det blir.

Skrevet

Har brukt lang (til knærne) nattkjole. Bare velg en i en mørk farge. Første gang hadde jeg hvit... Ble mange flekker på den, som ikke går bort.

Nå har jeg kjøp en fin, svart, som også egner seg til å tusle i gangene med... hvis det tar lang tid

Skrevet

Vet dere hva, de gangene jeg har født har jeg ikke brydd meg om hva jeg har på meg. Bare man føler seg ivaretatt og skjermet er det da virkelig ikke så nøye.

Tar gjerne på meg sykehusskjorte ut i forløpet, men har ikke planer om å vandre rundt i gangene til all offentlig beskuelse i bare det, nei. Før det kommer jeg til å ha på meg noe vanlige og behagelige klær. Tenker ikke så mye over hva.

Sist gang rakk jeg ikke ta av BHen før babyen kom (hadde IV, så det var trøblete å ta den av), så den skal bort en stund før, om, jeg rekker ;) Er så godt å få babyen opp på brystet. Gleder meg!!!!

Skrevet

Det var jo kjempelurt. Har kviet litt selv jeg for å gå der som en hval i kort skjorte og nettingtruse. Har bare ikke tenkt på at vi faktisk kan få gå i hva vi vil. Trodde kanskje vi måtte skifte så fort vi ble lagt inn jeg, er dere sikre på at vi kan velge? I tilfelle hvor kjøpte du den sorte som egner seg til å tusle i gangene? Hva kostet den og var det også en nattkjole?

Skrevet

For meg er det faktisk litt viktig at jeg føler meg ok selv under fødselen, er ikke slik for meg i alle fall at med en gang jeg er i fødsel så er alt ok og alle hemninger sluppet fri...

Det eneste jeg tenker som kan være negativt med å gå med lang tunika el kjole er det øyeblikket babyen blir lagt til brystet, da er det jo ok å ha en skjort o.l som kan åpnes slik at barnet blir liggende med hud mot hud. Lurer derfor litt på hva jeg skal ta med meg...

Og hva gjør dere egentlig etter fødselen med tanke på bukse...? Synes jo det ser rimelig ekkelt ut med "bleierumpe" på en voksen jente/dame, så ønsker å ha på meg noe som dekker rumpa bak... Tunika er vel gjerne greit til det?

Skrevet

Det at man skal føle seg vel og ha det behagelig med tanke på klær i forkant, under fødsel og etterpå er kjempe viktig syns jeg :) Og da kommer det jo heeeeelt ann på hva hver enkelt av oss foretrekker! Jeg er desverre lenket til sofaen med kraftig bekkenløsning og da er det deilig med store gode joggebukser og t- skjorte... Sånn kommer jeg sikkert til å havne inn på sykehuset også når den tid kommer (5 dager til termin)...

Da jeg fødte førstemann gikk alt så fort fra vannet gikk til gutten vår var ute (6,5 timer), så jeg rakk ikke tenke eller føle noe med tanke på hva jeg hadde på meg osv. Alt var bare vondt og jeg ga blanke! Ser jo på bilder at jeg fødte med sykehusskjorte på, med knapper i og gutten vår kom rett opp til brystet :)

Denne gangen kommer jeg til å være hjemme så lenge som mulig om det skulle drøye ut og ikke gå så fort som sist... Så da blir det vel rett i nettingtruse og sykehusskjorte... Syns ikke det virker ubehagelig... men der er vi jo forskjellige.

Når det gjelder barseltiden på sykehuset så var det jammen store gode joggebukser det gikk i sist gang også, og det er det jeg har pakket med meg i bagen min denne gangen også. Når man går rundt med et mørbanka underliv, bleier og blir kjent med poden før hjemreisen vil jeg ha det behagelig. Så for meg er stikkordet: stoooore gode joggebukser og mannens stooooore og goooode t- skjorter (som forøvrig dekker baken min også)

Skrevet

jeg husker faktisk ikke hva jeg hadde på meg under fødselen...hmm.. tror jeg gikk i joggedress ganske lenge. husker bare at de måtte klippe av meg den toppen jeg hadde på meg istedenfor BH. Jeg sa: bare klipp den av! orker ikke å reise meg :) tror jeg tar av evt BH denne gangen :) Bryr meg ikke om hva jeg skal føde i, men etter fødselen så kjører jeg samboers jogge bukser og t-skjorter, som forrige gang ;-)

Tunika er jo ikke så dumt. Skjule bleierumpa. får finne fram en jeg har via ut gjennom svangerskapet, som jeg ikke er så redd for. blir mest sannsynlig ikke brukt igjen likevel.

Skrevet

Fødte i sykehusskjorta sist fordi det er mest praktisk. Da er det lett å åpne og legge ungen på brystet når den er ute, og slipper blod og gørr og slim på egne klær ikke minst... Er jo noe ant om det går superfort da men...

Skrevet

Gikk i joggebukse og t-skjorte frem til fødselen begynte skikkelig, da forsvant ALT! hehe Var så sykt varm...

Skrevet

Jeg har på meg en tunika. hadde det sist også. Og NEKTER å ta av bh... he he ja, antagelig litt sær.. Men tunika, bh og sokker er veldig viktig. :) :) :)

Pluss at jeg ikke eier en eneste joggebukes eller "t-shirt". Singlet, skjørt, strømper og en genser el tunika er det jeg går med nå, og har planer om å måtte gå med en stund etter babyen er ute også... Raser ikke akkurat ned i vekt kan jeg meddele dere....

Skrevet

Har en kjole jeg kan gå med..., men tenker på at babyen skal legges på brystet etterpå -- da kan det være ok å ha en skjorte o.l. som lett kan åpnes...

Denne gangen skal jeg IKKE blottlegges helt, synes det er helt forferdelig og unaturlig!

Skrevet

Riene startet kl 23 sist, da var jeg innlagt på sykehuset. Lå jo i sengen min og prøvde å slappe av mellom slagene, hadde selfølgelig en god sykehusskjorte på meg. ingen BH- sover jo ikke med det. tok bare av meg trusa da jeg ble trillet inn til den lille fødestuen. da var di så ofte å sjekket så ta var det mer pæs me den.....

Satser på samme skjorte å treningsbukse denne gangen, om det ikke skjer på natta igjen...

Skrevet

jeg lå å konsentrerte meg om rier og pusting, og j ikke hva jeg hadde på meg, føler ikke at det er ille viktig å være moteriktig under fødsel akkurat, både jm og jeg driter vel i hva en har på seg så lenge ungen kommer ut!!! eller??!!

man har jo med seg klær til etter fødselen!

Skrevet

Personlig må jeg si at når man ser fødende i gangene utført i tøfler, nakne bein og en diger skjorte som er så trist som F, så er ikke det et vakkert syn, og oppå det hele så føler nok den fødende kvinnen seg som en oppblåst dass, eller noe, fra før.... (tror ikke mange føler seg lekker:)... Det handler ikke om å følge dagens mote under en fødsel, men gud så viktig det er for enkelte, inkl meg selv, å FØLE seg litt vel under en sånn omstendighet...Første gang var jeg en sånn vaggende oppblåst hval, med turkise sokker og den triste kjortelen...Denne gangen skal jeg IKKE ha det på meg... ..Jeg tenkte ikke såmye på det under riene, men i mellomtiden og i etterkant så har jeg tenkt på det. Følte meg ikke bra... Man KAN feks ha med et bedre eksemplar av et plagg:) Noe med farger på:) Friske opp litt:) For sin EGEN del iallefall. Og så har man jo de som går med kjortelen ETTER fødselen og.. Joda, er det behagelig, så værsågod, men kunne aldri tenkt meg å dra på meg den rett før jeg hadde fått besøk av familien eller noe:) Jeg er sikkert prippen og forfengelig for enkelte her, men jeg passer på nå,, så nærme terminen at jeg ikke har tørre ustelte bein, trælete og tørre heler, ubarberte bein og underliv, og TIL OG MED LAKKERTE negler...MEN det er KUN for mitt eget velvære, før, under og etter fødselen..... Skal til og med til frisøren og farge håret... hvis jeg rekker:) Men vi er alle ulike....heldigvis:) hehe....

Skrevet

Jeg skal ha en lang skjorte- som jeg har brukt som tunika, kjøpt på ellos.. Knallfin :)

Strikka meg leggvarmere i tillegg, så di skal jeg også ha på meg samt noen gode ullester :) :)))

Skrevet

Er så enig med innlegger "mamma til nr 2 i mai 09"! Det handler ikke om å være moteriktig på fødestuen, ei heller å være fin for jordmor -- men rett og slett for sin egen del!! :)

Dette gjenspeiler kanskje også hvordan man tenker ellers i hverdagen, for meg er det viktig å være velstelt, både med og uten klær på! Synes at det har vært ekstra godt å kunne stelle seg ekstra nå i svangerskapet også, har påkostet meg ansiktsbehandlinger og sørger også for å barbere legger, u/ armer, bikinilinje osv., synes det er viktig å ta vare på seg selv- for meg er det i hvert fall slik!! Og ikke minst synes jeg det er kjekt overfor samboeren, at jeg ikke lar meg selv forfalle fullstendig "bare" fordi jeg er gravid. Kommer til å prøve å holde meg til de samme rutinene etter fødselen også (så sant det lar seg gjøre), legge make-up og ellers være velstelt og dufte godt!

Skrevet

Har ikke tenkt å ha med føde klær,hadde ikke på meg noe sist eller skjorte på halve armene jeg var så varm jeg holdt på og dø,ville ha opp vinduet men fikk ikke det siden babyen snart var ute og det måtte være godt og varmt da,det var i januar og denne gangen blir det i mai sikkert enda varmere,tror jeg tar av meg skinnet også da he,he...

Tenkte ikke over at jeg lå naken,gjorde meg ikke noe.

Skrevet

Kom jo inn på sykehuset etter 15 timer med rier hadde ikke sovet hele natta,så ankom i min mann sin silkepysj bukse og hans t,skjorte uten bh under hadde jo kledd meg naken for og legge meg,men det ble det ikke noe av,måtte gå rundt hele natta,kom inn med 9 cm så da var det bare å få på nettingtruse og skjorte,men de er jo lange om noen ønsker og dekke seg litt så er det trykknapper som er lette og få opp når babyen kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...