Gå til innhold

Babyshowertips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av veninnene mine snakker om å holde en "babyshower" for meg og babyen i magen. Det synes jeg høres veldig koselig ut :)

Noen som har hatt dette?Holdt det selv eller at en veninne har invitert til det?

Dette er vel en slags amerikans "tradisjon" er det ikke? I Norge er det vel vanlig at man får litt gaver og sånn til babyen på sykehusbesøk eller i tiden etter, mens i USA får de som holder babyshower gavene på forhånd? Er virkelig ikke gavene jeg bryr meg om(hvis det virker sånn, hehe) spør bare fordi jeg ikke vil at folk skal føle seg tvunget til å gi gave bare fordi de er invitert. Vet ikke helt hva folk tenker når de blir invitert på dette. Selv ser jeg for meg litt god mat, babysnakk og muligens noen "leker" eller aktiviteter.

Man kan jo gjøre det til sitt eget. Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vil egentlig ikke ødelegge hvis du har lyst til å gjøre dette, men jeg hadde lyst til å svare siden du tar det opp.

Må si at om jeg hadde blitt invitert på babyshower, hadde jeg syntes det var ganske teit egentlig. Hadde tenkt at vedkommende hadde sett litt mye amerikansk TV. Dette er jo ingenting som har med den norske virkeligheten å gjøre, og jeg ville mye heller gitt gaven min etter at babyen var født.

Men, men... det er meg da, og mine kanskje litt gammeldagse meninger :-)

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener;) Men siden veninne mine har lyst til å arrangere dette regner jeg med at de synes det er ok. Men er enig i at babyshower er litt for amerikansk og overveldense og derfor tenkte jeg å høre om noen hadde noen tips til hva man kunne gjøre. Er jo hyggelig å feire at babyen kommer synes nå jeg, men går ann å gjøre det på en norsk uamerikansk måte også, hehe:) (HI)

Skrevet

Jeg synes det blir for amerikansk, men det er jo opp til dine venner.

jeg synes at det vi har sett på mpå tv a ganven er for overdådige. samtidig er det gøy å handle til bayen da. :)

Uansett lykke til og håper du får det fint. :)

Skrevet

Babyshower er ganske in selv i trauste Norge om dagen. Kos deg med venninner og babyen i fokus:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...