Gå til innhold

Hvilken str sykkel til 6-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva andre 6-åringer har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

16 " : 4-6 år

20 ": 6-8 år. Sykkelforbundet anbefaler å ha forbremser og bakbremser foran når barn blir så store. I en nedoverbakke er de ikke sterke nok til å bremse hardt med høyrefoten.

Skrevet

Vår 6 åring skal få ny sykkel nå og han skal ha en sånn som går fra 8-14 tror jeg det er, men det er fordi han er så høy for alderen (134 cm), ellers ville jeg valgt en som enten er 4-8 år eller 6-10 år (finnes det?).

Skrevet

Jenta mi er 6,5 år og 118 cm. Hun har sykkel 4-6 år, men den begynne å bli liten. Hun har den ut sommeren tror jeg. Ihvertfall sålenge hun ikke er 100% trygg på syklingen (lærte seg det i forrige uke).

Neste sykkel tror jeg blir den fra 8 til 10 år, så vi hopper over et ledd. Blir da så mange sykler å kjøpe..dyrt blir det også med ny sykkel annethvert år.

Skrevet

Takk for svar. Jenta mi er bare 112 cm. Tror kanskje 4-6 år blir riktig for henne. Hun lærte å sykle i år og er ikke helt dreven.

HI

Skrevet

Ikke velg en for stor sykkel, da er det bedre å kjøpe en rimelig en brukt og heller kjøpe en ny litt dyrere en om et par år..

Det er viktig at de blir skikkelig trygge på sykkelen før de får en stor en.

Ta henne gjerne med i sykkelbutikken, de som jobber der skal vite hva de snakker om og komme med råd etter deres behov.

Skrevet

Jenta vår ble 6 nå, og hun har 16" Da nådde hun fint ned med begge føttene når setet var satt helt nederst.

20" ble altfor stort. Hun nådde ikke ned med tærne engang. Hun er 112cm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...