*toppris* Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 nyyy tråd du snuppa:) den andre var så laaang:) men vil du holde på den andre er det greit, har lagt inn innlegget der også så svar der du svarer du:) hejhej, har ikke vært mye her inne i det siste, som du sikkert har merket;) men kom på at idag MÅ JEG inn, hehe... er så spent så spent... såååå..... gutt??? hehehehehehehe... har blitt sykemeldt på den ene jobben nå, pga har mange stillesittende eksamener nå og er helt ødelagt etter de, da klarer jeg ikke stå på jobben... så prioriterer da selvsagt skolen;) er travelt nå om dagene *sukk* gleder meg til jeg er ferdig!!! om tre uker gjenstår kun bachelor oppgaven.. ellers er formen bra:) har fått skikkelig mage, er 21+1 idag:) du og den oppussingen, nå må du få fingen ut;) tenk så deilig når du er ferdig da! sukk, ja gleder meg til å kjøpe vogn... blir nok rett før fødsel her ja;) Har kjøpt vippestol, helårsvognpose og slik liggegreie til badekaret så jeg slipper å holde gutten når han skal bade:) tungt med tanke på at badekaret er jo lavt, også nå kan storebror sitte oppi med han;) vekten har ikke økt mer, var på kontroll idag... er +6kg:) fornøyd med det ja:) 1kg mer enn "normalvekten" min nå, var jo altfor tynn nå før jeg ble gravid denne gangen... så ser mer sunnere ut nå
Gjest ~Gravida~ Uke 18 Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 HEEEEIIII..!! =))) Ultralyden min i går ja, hehehe. Det var jo vanlig ul til jm,jeg sa at han spesialisten så gutt ved 13 uker,hun sa at kjønnet var utydelig,og at hun var veeeeldig usikker nå ja. da tenkte jeg med en gang: Det er jente,å nei,jeg som har shoppet nesten alt jeg trenger til en guttebaby nå. Hehe. JM leter og leter etter kjønn,så sa hun: Jooo,nå er det helt tydelig hva det er,det er nok en gutt!! Jeg ble litt letta,hadde jo innstilt meg på gutt nå. Haha. Termin 17 september. Så kom beskjeden at jeg må på ENDA en ul om en uke,da er jeg i uke 20. Må på en ekstra hjerte ul pga tidliger historie. Jeg spurte om jeg måtte? Begynner å bli lei av ul og prøver nå asså. :/ Men,greit å få alt sjekket helt da. Da er den siste ul,blir til hjertespes på avdelingen for fosterdiagnostikk. Har faktisk begynt på loftet,HURRA.. Er så flink asså, Ser frem til begge soveromma er malet,phu. Du har kjøpt en god del,så bra. Ser du skriver at du har kjøpt sånn liggegreie til badekaret. En slik en har jeg sett på mange ganger,men aldri kjøpt. Tror jaggu at jeg skal kjøpe en sånn jeg også. Heier på deg så du kommer deg gjenom eksamene,tenk at du snart er ferdig. Jeg har fått full bekkenløsning,vondt å gå,sitte,sove og handle. Har hentet henvisning til fysio,men mangler å pelle meg dit med den. Jeg har også fått skikkelig med mage,ser ut som at jeg er 7 mnd på vei. Hehe. Skal til jm neste uke,spent på vekta da. Vekta di er jo ønskedrøm for de fleste,du spiser aaaalt for lite kaker. Hihi. Hadde dere bestemt dere for vogn? Så mange fine på markede,det er drit vanskelig.
Gjest ~Gravida~ Uke 19 Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 PS: 13 dager mellom termin vår, kan fort bli samme dato da ja.
*toppris* Skrevet 24. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2009 hihihihi *ler* tenk hvis hu hadde sagt jente da, HAHAHAHA.... eller tenk hvis det faktisk kommer ei jente ut *mohaha* fikk du se utstyret? var det tvil? hehe... jeg hadde bare blitt glad for å få en til ul;) har selv bestillt time til 3D nå 03.juni klokken 1030 har vi time:) glder meg!!! med garanti om å få komme tilbake gratis hvis gogutten ligger dumt til:) herligherlig.... og er jo så og si bare enmnd til vi får se han, ikke lenge! noe å se frem til ja:) flinke damen da, begynt på oppussingen.. *påtide* kremt... hehe... tenk så godt å sette seg ned i rommene når alt er ferdig, og bare glo og nyte det;) du MÅ bruke den henvisningen nå fy deg hvis ikke!! kjenner det litt i ene siden selv... pga de eksamenene... men det går som sagt greit siden jeg har "ordnet meg" på den ene jobben;) 13 dager mellom ja.. hahahaha., å nei du... han her kommer før;p nr 1 kom jo 11 dager før terminen;) så *håper* husker at jeg var så J drittlei på slutten.. *ler* men en mnd etter ville jeg bare stappe han inn igjen;) (kolikken) Satser på august her for å si det slik:) syns sf ¨målet mitt er lavt:( jm sa ingenting da men... 17 cm nr jeg var 21+1... er innenfor det grønne, men under den røde streken... hmhm... og du, stapper i meg en ostepop pose for dagen og elsker de kjeksene med sjokoladebiter fra coop.. NAMMENAM! så ikke kom her og belær meg om kosthold *tihi* herregud tiden flyr da.... om en mnd så er eg nesten over i 3.tri..men du kjære deg, henger etter, hehe... forresten, egentlig er det kun 10 dager mellom oss, for terminen min skulle jo egentlig bli satt til 0709, det var målingen på ordinær ul datoen.. men hun tok jo hensyn til forrige måling av spesialisten og at min sønn kom før tiden;)
Gjest ~Gravida~ Uke 20 Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Jeg så ikke utsyret,men var på ENDA en ul i dag,har hatt sånn kramper i underlivet,så jeg ble sjekket. Der sa de også gutt. I morgen skal jeg på hjerte ul,da bør det være nok ul`er for den her gangen. 6 stykker!! :/ Var til jm i dag,har gått opp 3 kg til,åy-åy,øker til stadighet. Er 65 kg nå,og har gått opp 14 kg,men egentlig 10 kg. Myyyye det da,men er ikke no bekymret for vekta,har bestandig gått fort opp og like fort ned igjen. Det blir gøy med 3D ul på dere. =D Det er uaktulet for min del,er nå pisse lei av ul. Måtte du betale mye? Vet ikke hva sf målet mitt ligger på,har papirene i bilen,og gidder ikke gå å hente di. Hehe. Ditt er sikkert innenfor normalen,ellers hadde nok jm sagt noe. Vi har fått en kattepus på 10 uker,og jeg holder på å bli gaaaal. Hun løper tulling overalt,og minstemann etter. Hehe. Går det bra med studiene?
*toppris* Skrevet 30. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2009 hejhej my darling;) du og de ul'ene altså, hehe... men er jo godt å få vite at alt står bra til:) 64 kg er vel ingenting da;) eller er du svært lav? nå når jeg ble gravid låg jeg på ca 65kg... 64-65, fra dag til dag.. men er ca 178 høy da:) gleeeeeder meg heeelt utrolig til den ul, er jo kun en mnd til nå!! wohoo! det er to pakker man kan velge mellom, en med 3d ul og en med 3d ul + medisinsk undersøkelse som mål av barnet og vekstestimering osv:) førstnevnte koster 900 og den andre 1200... så tok den siste, 300 ekstra gjør meg ingenting... vil gjerne ha en vekstestimering, fordi jeg var på det med min sønn og de mente han var for liten på slutten.. så er da greit å bare sjekke og vite i tilfelle det skulle bli noe senere i sv.skapet, noe å sammenligne med.. og 300kr ekstra gjør meg ingenting, får jo lengre tid med gullet også joa, sf målet er innenfor det grønne feltet, så er innenfor normalen.. men er jo på midten i det grønne feltet under den røde linja... nåååh, kattepuuus:) heldig dere er! det hadde gutten min elsket, hehe.. men har ikke tid elelr overskudd til det, og holde pusen inne i denne leil hadde ikke vært snillt;) studiene går bra:) nå de siste eksamener fikk jeg en c og en b, så klager ikke:) skal til pers igjen på mandag og tirsdag, så er det kun bachelor oppgaven igjen til 11.juni:) har blitt sykemeldt nå.... var ikke gøy å gå til legen, men måtte nå... er t.o.m vomdt å stå og ta oppvasken! sitter/ligger jeg for lenge i en stilling får jeg vondt, inn og ut av dusjen (i badekaret) osv... heelt hemmet når jeg er med min sønn, ikke gøy.. så håper at det gjør at jeg kan fungere mer i hverdagen og med gogutten min... vil ikke være helt gåen og utkjørt, ikke ha overskudd til han osv, er så lite gøy:( han det går utover... så er sykemeldt til 07.juni nå... Hvordan er formen din da? hmm.. hva skal jeg finne på fremover da?? kan ikke sitte med skolearbeid hele tiden heller.. og husarbeidet blir kun tatt når det må tas, for det er vondt:-/ noen tips som ikke koster allverden? har strikket to tepper og har litt igjen på ei bukse her nå... og syr ole brum bilder.... koselig:)
Gjest ~Gravida~ Uke 20 Skrevet 3. mai 2009 #7 Skrevet 3. mai 2009 Hello snuppa. Jaaa,6 ul`r er nok for min del asså!! :/ Jeg er 168 høy,og 53-55 kg til vanlig. Målet mitt er bestandig å være 58 kg,da trives jeg best,men det er vannskelig å legge på seg når man er normalt slank. Du målegge ut bilder i fra 3D ul`en din asså. Jeg er spent på den!: =) Jeg hadde nok også lagt i ekstra 300,- spenn liksom,så får dere vite mer. sf målet mitt er på den røde streken. Holder på å bli sprø av kattepusen,hehe. Han springer overalt,river ned og klatrer i gardinene. ÅÅÅÅÅÅÅH.. Men,barna elsker den jo. Men kan ikke love deg at pusen er her når babyen kommer om ca 4 mnd,må se ann det litt. Han blir jo gamlere,og forhåpentligvis mindre leken og gal. c og b er jo bra,gått får deg å vite at det går mot slutten av studiene. synd å høre at du er sykmeldt,er det bekkenet? Men BRA at du er sykmeldt,så du får tid til å ta deg igjen,og ha mere overskudd til minstemann i huset. Formen min er bra,men sliiiiter nå jæ.... med bekkenet,og vet du hva? Hennvisningen ligger i skuffen min. Huff,MÅ dra til fysio. MÅ MÅ MÅ MÅ!! Kanskje neste uke. Tja,hva kan man finne på da?! Strikker du? SÅ flink,jeg kan ikke å strikke,prøvde meg på en gryteklut en gang,men det ligna ikke på det engang når jeg var ferdig. Fult av hull og skjev. Hehehe. Hater å strikke,og alt av håndarbeid. Det nærmer seg 17 mai,og må blåse støv av strykhjernet mitt. Ting å gjøre i 2009 som ikke koster penger,hmmm.. Biblioteket, internett. (hehe) Ta frem ting og tang i rot skap,og sorter. Det trengs her!! Lurer på hva vi skal ha til middag i dag, jeg er så lei av å lage middags planer. usj. Jo, i dag blir det en dollys pizza. Hurra så flink jeg er til å planlegge middag. Hihi.
*toppris* Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2009 ja nå gjenstpr kun bachelor oppgaven, deilig... fikk 2 b'er til, så er fornøyd:) har nå fått karakterutskrift slik at jeg kan sende den til samordnet opptak, så får jeg tilleggspoeng nå når jeg søker meg inn på årsstudium... håper virkelig jeg kommer inn... wæææ, i morgen er jeg 23 uker på vei, hehe, tiden flyr:) nå skal det bli godt å slappe av litt;) og bare 4 uker igjen til 3d ul:) gleder meg:) ang strikking osv, så, øvelse gjør mester... var slik her også i begynnelsen... *kremt* på barneskolen;p hehe.. *mobbe* ja er nok bekkenet og ryggen... blir helt gåen av ingenting... inn og ut av dusjen er vondt (oppi badekaret), det å ta oppvasken fx... alle småting desverre:( blir jo helt gåen av det, og det går jo ut over min sønn... men nå kommer det seg nok siden jeg har mulighet til å ta livet litt mer med ro, heldigvis... både for min egen del og min sønn sin del:) nvlen har begynt å komme ut her n, er bare snakk om dager før den har poppet helt ut, hehe:) artigt:) dolly er godt da, og lov selvsagt;) hehe.... min sønn maser om hamburger på mcdonalds, så har lovet han at vi skal ta det i løpet av mnd;) det blir kos da:) idag har vi hatt en heeelt enkel middag, noe som vi liker veldig godt begge to... fløtegratinerte poteter, middagspølse og minimais ved siden av.. NAMMENAM! Når har du hatt kontroller og hva var sf målet? skal på kontroll igjen i neste uke, spennende å se utviklingen... gruer meg litt... menmen, kan ikke gjøre noe fra eller til uansett...
*toppris* Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. mai 2009 må bare legge til at jeg har bestemt meg for å oppdatere soverommet litt... har innebygde skap der, og fysja, det er fælt.... så skal rive det... og siden det ikke er gulv under der (kun mur) så skal gulvet tas også... og hvis jeg venter til den lille har komt blir det værre å ta det, må da evt vente til han skal inn på rommet med gutten min, opp til 2 år til det! så da blir gulvet tatt også veggene kan vente;) fargen er fin, er tapeten jeg ikke liker... men orker ikke styre på med plater, tapetsering osv nå, ikke penger til det også... link til skap og gulv:) http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S49850706 http://www.gulvspesialisten.no/produkter/laminat/skifer/skifer-8-mm er usikker på gulvet da, må se det først... mens er fint ut:) må trykke på det bilde hvor gulvet er tatt i bruk:)
Gjest ~Gravida~ Uke 21 Skrevet 9. mai 2009 #10 Skrevet 9. mai 2009 Hei du damen. =) Jeg fikk ikke opp noe på linken ang gulv,skapet fra Ikea var fint da. Ler når jeg leste om navelen din,hehe. Min har ikke poppet ut i noen av svangerskapene,blir bare helt flat. Har du vært til jm og fått nytt sf mål? Mitt ligger mitt på den røde streken. Hva sto det tro,20 eller noe. Skal sjekke senere i dag,har mappa i bilen. Skal straks ut for å kjøpe malin til det ene soverommet,jada nå skjer det noe her. =))))) Begynner med første strøket i dag,må vel ha 2-3 strøk med hvit maling,for det er brunt panel innpå der nå. Usj. Går du til fysio pga bekkenet ditt? Det MÅ jeg begynne med nå altså, kremt. Kjenner du bevegelser utenpå magen nå? Jeg kjenner det gått til tider,moro. Det blir sterkere og sterkere. Kjøpte meg en kjempefin topp som når ned til lårene på B-young faktisk!! De var kjempefine,og passer hele svangerskapet,kostet 299,- Annbefales,løp og kjøp!! Jeg skal i selskap,og skal ha på den da med bare tynnstrømpebukse under. Mange farger,blå,lilla,hvit,mint og sort. Hvem hadde trodd at jeg skulle finne en "gravid-topp" på B-young liksom. Men mange av klærne i dag går jo ut over magen.
Gjest ~Gravida~ Uke 24 Skrevet 30. mai 2009 #11 Skrevet 30. mai 2009 HEEEEEIII..!! =) Hvordan går det med deg? Fy søren så fort tiden går,gulp. Jeg husker når vi skrev til værandre at du var 12 uker på vei,og kunne dra over hit til 2.trimester,og nå er det straks 12 uker igjen til deg!!!!!!!!!!!!!!! :-o Jeg mangler enda stellebord,baby dyne, dynetrekk og masse småtteri. Skal gå til innkjøp når jeg får skattpengene. Er heeeelt ferdig med det ene soverommet,hurra. Har to igjen å male og innrede,men det går riktig vei da. Ikke lenge før den der store prøven din,håper det går bra. Hvordan er bekkenet ditt? Sykmeldt enda? Mitt er skikkelig ille. :/ MÅ dra til fysio,og SKAL gjøre det. :-) Håper dere har en fin pinse. =)
*toppris* Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 31. mai 2009 heeeeeeeeeeeeeeeeeei:):) Wææææ så langt du har komt;) hehe, ja tiden flyyyyr avgårde, villt! GRATTULERER med ett ferdig soverom:) så deilig:) Klør vel etter å bli hellt ferdig nå kan jeg tenke meg;) *sukk* ja skattepengene, må si jeg gleder meg jeg også... da skal mitt osverom tas, skal bli godt! Men jeg får ikke lov av mannen å hjelpe til, hehe.... har sagt at jeg kan jo male taket og være med å rive det gamle skapet, men neida;) Så jeg og gutten vår skal reise bort til familie når han holder på, så kommer han etter når han er ferdig;) Uff ja bachelor oppgaven, skal bli godt å bli ferdig:) Sykemeldingen har gått ut på den ene jobben, der jeg ble sykemeldt først, og for å si det slik.....auauau.... ikke noe gøy å gå der nei:( er helt ødelagt når jeg er og har vært der... men er ikke lenge til legetime... så kommer rett og slett til å si til henne at det går ikke... skal til legen når jeg er 27+6... og da er det jo nesten bare to mnd til permisjonen begynner, så håper på å få de fornyet helt til da... er jo ikke vits å skulle prøve å jobbe igjen innen den tid når det er slik som nå.. Har du ikke fått ræven din til fysio enda??? hehe.. skulle nesten tatt meg en tur til deg og pisket deg dit;p nå er mannen og gutten vår på hytten og koser seg, jeg orket ikke... sterk sol, lite vind der og masse polendritt... så jeg holdt meg hjemme. De er der med hele familien hans:) var litt i solen igår, og når jeg kom hjem begynte ALT å svi...ble skikelig solbrent! og da snakker vi knall rød over det hele! merket ikke noe itl det når jeg var i selve solen, hehe.. den var da ikke "så sterk" da, hehe... så holder meg nok inne idag;) skal ommøblere guttn min sitt soverom idag tenkte jeg... for han har en lei tendens til å klarte på ting for å komme opp til vinduet, står og åpner og leker med det, irriterende.. håper du får nyyyte det fine været ivertfall;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå