Gå til innhold

Mange 2.gangs fødende her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I mitt første svangerskap var jeg så og si helt frisk;-)

Var litt kvalmen i begynnelsen, men så lenge jeg spiste regelmessig merket jeg ikke noe særlig til det..

 

Jeg var ikke sykemeldt noe før den siste måneden.

Jeg hadde ansvar for frukt og grønt avdeling alene, så det var en tung jobb med gåing hele dagen og tunge løft.

kuttet ned til kontorarbeid de to siste månedene.. bare for sikkerhetsskyld... merket littegrann til bekkenet siste to måneder.

 

 

Dette svangerskapet har vært HELT annerledes...

har vært kjempedårlig, ikke spydd... men går rundt og er smådårlig hele tiden... har hatt 2 uker med 100% sykemelding og nå 4 uker med 40% sykemelding.. (er nå i 15 uke..)

itillegg kjenner jeg det veldig godt på bekkenet allerede... kjenner det hele tiden når jeg går... ikke bare når jeg har gått mye...

veldig sliten og trøtt... orker lite... på kveldene er jeg ofte så dårlig av å være sliten at jeg "blir fraværende".. legger meg tidlig...

vanskelig når du skal være med jenta på 2 år noe før hun legger seg...

har også hatt tydelig mage siden uke 6... jeg er ganske tynn, så jeg har måttet gjemme meg i store klær... heldigvis er moten litt slik nå fotiden...;-)

Jeg har skiftet jobb i mellomtiden... har kontorjobb nå.

hadde jeg hatt den andre jobben min enda, måtte jeg nesten ha gått noe sykemeldt hele svangerskapet...

 

det er rart hvor annerledes svangerskap kan være...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss... Du snakker nesten som om du er meg, Sarahs mamma :)

 

Med min første i 06 var jeg ikke kvalm en dag. Helt brillefin hele veien,bortsett fra veldig bekkenplager sste 2-3 månedene. Krykker og tull...Var i full jobb inntil de siste 3-4 (husker ikke helt) månedene før termin,hvor jeg da gikk over på svangerskapspenger grunnet jobb med nåler og blod etc...Fikk jente forøvrig :)

 

Nå var jeg veldig kvalm første trimester, kastet ikke opp men tror det var takket være egen stahet... Er 14 uker nå,- og har 60% sykemelding,men det er grunnet habituell abort med uflaks 3 ganger i fjor...

Kjenner heldigvis ikke særlig til bekkenet ennå. Innimellom kommer et lite stikk av den,nesten som et ekko av slik det var forrige gang,men kan jo bare håpe på at det tar en stund før plagene kommer for fullt...

 

Ja,svangerskap er veldig forskjellige... Tenk om jeg får mindre bekkenløsningssmerter denne gangen? (Haha, man kan jo håpe ;P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært mer kvalm enn med nr 1, tror jeg (vanskelig å huske NØYAKTIG hvordan det var..), men jeg merker at min fysiske form er mye dårligere. I første svangerskap hadde jeg god tid til å gå tur, trene yoga, svømme. Så langt i dette svangerskapet har jeg bare gått noen turer, og jeg kjenner meg andpusten av den minste ting. Håper jeg får ut fingeren og vært mer aktiv etter at jeg er ferdig med siste eksamen (jobber fullt, leser til en eksamen og har en liten jente på 21 mnd, så travelt nok :-) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt forskjellige svangerskap. det første hadde eg ingen plager før i slutten.da fekk eg bekkenløsning og halsbrann. dette svangerskapet låg eg å spydde i fleire veker og har vert sjukmeldt pga det. Har hatt bekkenløsning lenge allerdede og det gjelder halsbrannen også..... :( uff..... håper ikkje det blir so mykje verre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sønn på snart 2 1/2, og føler dette svangerskapet har vært veldig anderledes så langt i allefall. Selv om det er noen felles trekk.

De første 3 månedene i det første svangerskapet merket jeg nesten ingenting. Litt ømme bryst og tretthet var omtrent det eneste. Mens nå har jeg vært super kvalm, hatt hodepine og er kjempe sliten. (hehe, syns litt synd på meg selv ja...hehe)

 

Sist gang fikk jeg mye halsbrann fra rundt 4-5 måneder ut i svangerskapet, samtidig som jeg fikk bekkenløsning. Ikke akkurat den kjekkeste kombinasjonen, men etter fødselen var det glemt igjen. ;)

Dessverre gikk aldri bekkenløsningen helt vekk sist gang, og har fått konstantert det igjen nå. :( Halsbrann har jeg heldigvis ikke hatt så mye av ennå, og håper selvfølgelig å slippe det.

 

Synes det er litt rart egentlig. For før jeg fikk bekkenløsning og div andre svangerskaps plager, så var nok jeg en av dem som syntes at mange gravide klagde litt mye, og kanskje ble litt fort sykemeldte. Men jeg må jo absolutt innrømme at jeg overhode ikke visste hva jeg snakket om. Alle ønsker jo å være 100% friske gjennom svangerskapet, dessverre kan nok ikke alle velge det. :(

 

Jeg er 100% sykemeldt nå i ca 14 dager, men håper jo å få komme i jobb igjen så fort som mulig. Er så kjedelig å gå hjemme.

 

Ellers er det kjempe deilig å være gravid igjen! Kjenner allerede bevegelse og håper magen snart begynner å vokse litt. Er i uke 14 nå, og det er ennå ikke synlig. Mener man kunne se det litt på dette tidspunktet sist gang.

 

Jaja.. Nå har jeg bablet nok i denne omgang. Håper dere alle blir fort kvitt "plagene" og får en fin fortsettelse på graviditeten. Vi har jo absolutt noe utrolig fantastisk å se frem til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er 2. gangs fødende.

Dette svangerskapet er likt med det forrige, iallfall sålangt. Jeg har ikke vært dårlig en dag, og er i toppform. Jeg jobbet helt fram til sv.skapspermisjonens start.

Ja, jeg er kjempe heldig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!, svangerskapet var jeg plaget med mye oppkast. mange ganger om dagen de første 4 mnd. Men etter de 4 mnd så var jeg helt fin, og hadde ikke noen som helst vondter.

Nå i 2. svangerskap så merker jeg ikke at jeg e gravid engang. Totalt annerledes, helt utrolig, og JA jeg setter veldig pris på det, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...