Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Vi har blitt invitert til å være med til Los Angeles med et vennepar og en til. Vi har reist masse med elstemann til både Florida, Afrika, Syden osv og en gang med yngstemann til Syden. Da jeg fortalte noen venner at vi lurte på å reise fikk vi til svar at det var uansvarlig av oss å reise så langt med to små barn på 1 og 2 år. Jeg må inrømme at jeg ikke ser helt hvorfor da vi kommer til å gjøre samme tingene som hjemme og at Los Angeles ikke akkurat er så ille sted heller. Vi skal ikke være der hele tiden men dra litt ut til kysten hvor det er roligere.
prekæs Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Det største problemet er vel lang flytur og 9 timer tidsforskjell. Jeg har ikke reist over så stor tidsforskjell med så små barn, men ser jo at det muligens kan være ett problem. Drøyer en like lang reise ett par år av samme grunn. Og tro meg. Kan ikke være noe særlig moro med små barn på en så lang og slitsom flytur. Har vært vitne til det.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Var det noe spesielt de tenkte på eller? Kan ikke helt skjønne hva som er uansvarlig med å reise på tur... Er jo bare morro! Vi har alltid reist mye, og bestemte oss da vi fikk barn at vi skulle prøve å fortsette med det, og det har gått kjempebra! De tilpasser seg jo det meste, og synes det er spennende med nye steder også. Tror det er mye misunnelse her jeg. Vet at veldig mange føler at det er vanskelig å reise med barn, og holder seg gjerne gjemme. Kanskje vennene dine er sånn, men innerst inne skulle ønske de kunne klare en sånn tur selv. Eller kanskje de ikke har råd til å dra, selv om de gjerne hadde ønsket. Nei, avfei det med et smil du, og si at dette går da så bra.
Gjest Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Jeg kan ikke se at det er uansvarlig. Ga de noen begunnelse?
prekæs Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Uansvarlig synes heller ikke jeg det er. Men det er å ville seg sjøl vondt. Sier dette etter å ha sittet ved siden av ett års gamle tvillinger på en reise til statene. Direkte synd på foreldrene. Gråt mesteparten av veien og var til sjenanse for andre slitne flypassasjerer. men det er klart. Det kan gå bra:)
Gjest Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Jeg ser at det kan bli veldig slitsomt, men det er jo en stor forskjell på slitsomt og uansvarlig
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Da ler jeg av vennene dine. Klart dere kan reise med barn! Det aller viktigste for barn i den alderen er å ha mamma og pappa i nærheten. Så lenge de har det, har de det trygt og godt. Eldre barn mener jeg bare har godt av å reise og se nye ting.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #9 Skrevet 24. april 2009 Det er nå engang slik at det er så mange som vil mene så mangt om mye. Men en kan ikke ta alt sånt innover seg. En må jo bare stole på sin egen fornuft.
Sjarmi Skrevet 24. april 2009 #10 Skrevet 24. april 2009 Syntes da ikke det er uansvarlig...men det kan bli slitsomt å reise så langt med så små barn. Den på 1 er nok ikke noe problem, men den på 2 år er det nok værre med. Jeg hadde ikke orket å reise så langt med så små barn. Hadde mere nok med meg selv de timene på flyet til Amerika.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #11 Skrevet 24. april 2009 Hi her. Jeg har som skrevet over god erfaring med å reise med barn og det har til nå gått kjempe fint. Vi har vært på Seychellene, i Florida og flere steder langt unna og det har gått fint. Det var ganske mange venner som mente vi var uforsvarlige, de som har barn har ikke reist før og noen har ikke barn. De sa at de selv aldri ville reist med barn og at en så leng reise var å be om problemer. Mye av grunnen var at dersom ungene skulle bli syke så var vi ikke hjemme, andre bakterier ol. Vi var i syden for 3 mnd siden med begge ungene (4 timer fly) og det gikk så utrolig bra. Vi hadde en super ferie selv om det meste går på ungenes premisser. Vi vet ikke enda om det blir noe tur men om det blir er vi 5 voksne og 3 barn så tror det skulle gått bra. Godt å høre at det er flere som reiser med små barn.
Lemonia Skrevet 24. april 2009 #12 Skrevet 24. april 2009 Selvfølgelig kan dere reise med små barn. Jeg har venner som har reist både til Sør-Afrika, Thailand osv med barn fra 6-7 mnd og oppover. Det er da ingenting i veien med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå