Gå til innhold

Hvor mye er det lurt å forberede hjemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å re opp barnesengen og sette frem stellebord med nødvendig innhold, før man reiser på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har redd sengen , vogna. vasket alle klær lagt frem stellematte osv. det er klart til jeg kommer hjem fra sykehuset. 37+5.

Gleder meg ;o)

Det er så koselig å sulle rundt i huset å gjøre alt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, jeg lover deg at du ikke har så lyst til å begynne med det når du kommer fra sykehuset med nyfødt baby rett etter fødselen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ja kanskje jeg skulle ha laget det litt klart her hjemme.. hehe... Er ikke så forberedt denne gangen så sist jeg fikk.. Å da gikk vannet i uke 32, å jeg hadde det meste klart.. hehehe... Nå er jeg over 36 og har svært lite klart.. Litt for avslappet, kanskje... Men har jo det meste denne gangen da.. Sist måtte alt kjøpes inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å ha alt klart før man drar på sykehuset ja... Jeg var bare helt råsliten når jeg kom hjem sist og var sjeleglad abselutt alt var ordnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter gammel overtro skal man ikke re seng og ha vogn i hus før babyn er der.

Men hvem bryr seg om det nå!?! Ikke jeg iallefall! Her har jeg planer om å bruke ukene i perm før fødsel på å vakse opp og gjøre klart!

Når jeg kommer hjem fra sykehuset vil jeg bruke tiden på babyn, ikke vask og ordning (og jeg ønsker ikke at mamma eller svigemor skal gjøre det!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er ikke senga redd, men det er pga egen overtro ;) Men både dypvogna og søskenvogna er vaska og vognbagen er redd opp og klar, samme er stellebagen sompappan tar med dagen vi reiser hjem. Stellebordet står sammenslått på badet, ferdig rengjort, og en pose med stelleting og alle de nyvaska klærne ligger klare i kommoden. Mer enn detgjør ikke jeg. for v har ei på tre fra før og føler ikke det er riktig å sette frem altfor mye før lillesøstra faktisk er her... Sist sov bebisen i vpgnbagen den første uke for orka ikke re opp senga, funka supert det og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første fødte hadde jeg kun vogn, bilstol og litt klær klart. Hadde liste på resten som skulle kjøpes og ordnes. Samboren min brukte en dag på d. Så når han hentet oss på sykehuset var alt klart hjemme. D fungerte bra for oss. Denne gangen har jeg også veldig lite klart. Er i uke 37+3 og har kun vasket noen klær. Resten ligger pakket på boden etter førstefødte. Mannen kan ta i et tak hjemme før dere blir hentet på sykehuset. For de som er heldige å har noen rundt seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...