Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 helt enig at dette kanskje ikke er riktig vei å gå for en person som virker å ha så lite empati og selvinnsikt. Men uansett: Jeg leste noen tråder på skravle, og der mente folk nærmest at man skryter på seg noe feilaktig og er teit og sær hvis man kaller seg psykologistudent og ikke er inne på profesjon. I dette landet kan man studere psykologi som årsstudium, psykologi som bachelorstudium, psykologi som profesjonsstudium. Man kan også ta et enkeltemne i psykologi. I alle disse tilfellene studerer man psykologi, og er pr definisjon psykologistudent. Men man er sær og uærlig hvis man kaller seg det?? Jeg er psykologistudent, men ikke på profesjon. Jeg lurer veldig på hva jeg skal kalle meg for ikke å støte noen, når "psykologistudent" tydelig er forbeholdt bare NOEN av de som studerer pyskologi. det har aldri falt meg inn at jeg skryter på meg noe når jeg sier hva jeg studerer. Skal jeg si at det er hemmelig? Skal jeg begynne å ramse opp emnekombinasjoner så folk vet nøyaktig hva jeg har gjort og ikke?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Skjønte egentlig ikke den, at man skryter av seg selv for at man studerer psykologi men er ikke inne på profesjon, da blir det feil å kalle seg psykologistudent, jeg har søkt på generell psykologi til neste år, og jeg ville ha kalt meg selv psykologistudent fordi jeg studerer noe som har med psykologi å gjøre? Hva ellers kaller man seg selv da??
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Ja, tydeligvis. Her inne. Men, det er særdeles viktig at du oppfører deg som folk flest (Les: dibdamer) for også å kunne kalle seg psyk.student.. Er empatisk og har evner til å ikke "frike" ut. At man til enhver tid kan forholde seg rolig og ikke utagere. Tja..