Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 helt enig at dette kanskje ikke er riktig vei å gå for en person som virker å ha så lite empati og selvinnsikt. Men uansett: Jeg leste noen tråder på skravle, og der mente folk nærmest at man skryter på seg noe feilaktig og er teit og sær hvis man kaller seg psykologistudent og ikke er inne på profesjon. I dette landet kan man studere psykologi som årsstudium, psykologi som bachelorstudium, psykologi som profesjonsstudium. Man kan også ta et enkeltemne i psykologi. I alle disse tilfellene studerer man psykologi, og er pr definisjon psykologistudent. Men man er sær og uærlig hvis man kaller seg det?? Jeg er psykologistudent, men ikke på profesjon. Jeg lurer veldig på hva jeg skal kalle meg for ikke å støte noen, når "psykologistudent" tydelig er forbeholdt bare NOEN av de som studerer pyskologi. det har aldri falt meg inn at jeg skryter på meg noe når jeg sier hva jeg studerer. Skal jeg si at det er hemmelig? Skal jeg begynne å ramse opp emnekombinasjoner så folk vet nøyaktig hva jeg har gjort og ikke?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Skjønte egentlig ikke den, at man skryter av seg selv for at man studerer psykologi men er ikke inne på profesjon, da blir det feil å kalle seg psykologistudent, jeg har søkt på generell psykologi til neste år, og jeg ville ha kalt meg selv psykologistudent fordi jeg studerer noe som har med psykologi å gjøre? Hva ellers kaller man seg selv da??
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Ja, tydeligvis. Her inne. Men, det er særdeles viktig at du oppfører deg som folk flest (Les: dibdamer) for også å kunne kalle seg psyk.student.. Er empatisk og har evner til å ikke "frike" ut. At man til enhver tid kan forholde seg rolig og ikke utagere. Tja..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Nei, jeg skjønner det heller ikke, men i denne tråden mener flere i alle fall at man nærmest skryter på seg noe hvis man sier at man er psykologistudent, men ikke på profesjon. Kjenner jeg ble veldig overrasket, og bittelitt provosert. http://www.dinbaby.com/forum/thread/139999966 Blue lady skriver f.eks: ".. mange sier de er psykologistudenter, og får det til å høres ut som de går professjonsstudiet, når de "bare" går psykologi-grunnkurs (ettårig sak som ikke fører til at en blir psykolog fordet..)" Og Kapabel skriver: "Jeg kjenner ei som går grunnkurs, og hun synes det er veldig stas å kalle seg psykologistudent, så da sier de vel de er det om de så bare går grunnkurs.. Sært uansett" HI
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Det mange mener er vel at er du psykologi student så skulle man faktisk tro at man har litt oppi hodet sitt, at man ikke eier folkeskikk og oppfører seg som en tulling så er det ikke rart man lurer på ho dama.
Gjest Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Personlig synes jeg akademisk snobberi er tåpelig. Studerer man psykologi er man psykologistudent, uavhengig av hvilket trinn man er på i studiene. Det blir for dumt å si noe annet. Det er like tåpelig å late som om man har en voldsomt god innsikt i foreksempel medisin hvis man er førsteårsstudent, men man er likevel medisinstudent.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Det bør kanskje også påpekes at man er nødt til å ta introduksjonsstudiet for å komme inn på profesjonsstudiet. Det er også 1. året av en bachelor i psykologi. Jeg er psykologistudent, jeg går profesjon. Men jeg var psykologistudent for 3 år siden også, da jeg begynte på introduksjonsstudiet. Og jeg har mange venner som er psykologistudenter, som tar master eller bachelor. Vi lærer om det som i verden i dag kalles psykologi, alle sammen, og forskjellen synes først om noen år, noen noen har master og andre har bevilning.
OsloMor Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Alle vet jo at profesjonsstudentene er litt høye på pæra til tider;)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #9 Skrevet 24. april 2009 Kunne ikke vært mer enig -psykologistudent
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #10 Skrevet 24. april 2009 Men hvilket nivå studerer hun psykologi på lurer jeg? Noen som vet? Når jeg tok bachelor graden så tillot ikke det at jeg jobbet så voldsomt ved siden av. Første halvåret jobbet jeg 100% ved siden av, men så ble jeg rett og slett utbrent og måtte slutte i jobb. Pensum var for stort til å komme igjennom. (Nå var jeg alenemor i tillegg da.) Men denne Lene jobber jo to jobber ved siden av og den ene er flyvertinne (da er man jo vekk en del??)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #11 Skrevet 24. april 2009 Uansett grad hun studerer bør ett menneske som kaster ut diagnoser på folk de er i konflikt med, ikke få studere psykologi videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå