april 06;) + mai 09* Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Noen andre som kastet opp mye under forrige fødsel? Jeg kastet opp på hver ri, og etter et døgn med rier og fortsatt bare 2 cm måtte jeg til slutt krype til korset og få epidural fordi kroppen min var altfor sliten til å få gjort noe som helst... Er redd det skal ende på samme måte denne gangen. Noen som har noen trylletriks for hvordan en klarer unngå kvalme under fødselen? Regner liksom ikke med at cola og ris skal gjøre helt susen, men er villig til å prøve det meste..
*emeline* Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Jeg kastet mye opp under første fødsel. Trodde det var pga. lystgassen jeg ble kvalm, men har senere fått vite av jordmor at det helt sikkert var pga. smertene, og det fikk jeg erfart ved siste fødsel. Da fikk jeg god instruksjon i hvordan bruke lystgass, og den tok toppen av riene, så fikk ikke så vondt den gangen. Men jeg ble veldig kvalm på slutten og måtte ha bekkenet klart i tilfelle det skulle komme noe, men jeg klarte å la være. Har ingen råd å komme med desverre. Kanskje akupunktur hjelper? Vet ikke, men lykke til hvertfall! Jeg skal også føde i mai )
1974 Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Opplevde det samme og jeg og endte opp med epidural etter 2 døgn. Spurte jordmor om dette og hun mente det var pga smertene. Jeg og tenkte cola etc men hun mente kullsyren sikkert ikke ville være så gunstig. Blir det like ille denne gangen og langvarig så får jeg be om epidural tenker jeg, mener å huske at jeg da fikk mer krefter og sluttet å kaste opp hele tiden. Ellers så har jeg kjøpt meg en energidrikk og en proteindrikk på apoteket for å prøve å få i meg noe næring. Lykke til, får håpe vi slipper så mye oppkast denne gangen, det tærer jo sånn på kreftene.
april 06;) + mai 09* Skrevet 24. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2009 Takk for svar! Mener å huske at jeg fikk akupunktur for kvalmen og under fødselen, men takk for tips! Kanskje jeg bare må godta hvis det blir slik igjen, er vel kanskje ikke noe å gjøre med det.. Har tenkt å ta med cola og ingefærte, er det eneste jeg vet om.. Skulle svært gjerne hatt lystgass tilgjengelig, men det har de ikke på Haukeland hvor jeg skal føde. lykke til du også!;-D
april 06;) + mai 09* Skrevet 24. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2009 så ikke svaret ditt før jeg hadde skrevet selv. 1974: var likt med meg, sluttet å kaste opp når jeg fikk epidural, og fra da av gikk fødselen normalt, dvs at livmorhalsen endelig åpnet seg. Det at jeg kastet opp tok så mye av fokuset mitt, fikk ikke utnyttet pausene mellom riene for da bare spydde jeg, og var liksom ikke "klar" til neste ri... Tror fødselen hadde vært ganske annerledes uten...
♥REBECCA♥ Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 jeg kasta opp ekstremt mye med første,men gikk veldig fint med andremann:) så skal bli spennende og se nå
lini57 Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 jeg hadde akkurat det samme med første mann,,, Han presset både opp og ned... Jeg spydde også en god del, så til slutt var jeg tappet for energi, klarte ikke å holde på noe, så da ble det epidural på meg også... Men med andre mann hadde jeg ikke noe av det heldigvis, det gikk ganske så knirkefritt.. Satser på at det gjør det denne gangen også(3 mann)..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå