Snuppa & llillebror Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 ..flere?? Er i uke 37. Hva skjer...?
Snuppa & llillebror Skrevet 25. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 25. april 2009 Må være noen andre som har vært borti det og eller...??
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Heisan! Jeg hadde grenseverdi på rubellaprøve da jeg var gravid. Skjedde ikke så mye annet enn at fastlegen sa til meg at jeg måtte vaksineres i barseltiden. Glemte hele greien inntil vi begynte å tenke på planleggingen av barn nr 2. Ble da vaksinert på helsestasjonen og fikk beksjed om at jeg ikke måtte bli gravid i løpet av de nærmeste 3 mnd. Helsesøster sa at man normalt ble vaksinert på barselavd etter fødselen, men det fikk jeg aldri beskjed om.
Gjest Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Hei. Jeg fikk vite at jeg er rubella negativ på min andre svangerskapskontroll. Som ZigZag skrev har også min fastlege sagt at dette må gjøres i barseltiden. Men hvem som har ansvaret eller hvor det gjøres aner jeg ikke. Blir nok til at jeg ber fastlegen ordne det når den tid kommer...
2 små og en undulat Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Jeg fikk vite det tidlig i svangerskapet at jeg hadde gråsoneresultat på rubella ( 9,4). Legen sa at det ikke var farlig og at jeg skal få påfyll av vaksine på føden etter fødselen.. Hva har dere i resultat på rubella da?
Snuppa & llillebror Skrevet 26. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2009 Jeg har ikke fått vite resultatet...vet heller ikke normalverdien. Står bare: Grenseverdi, dvs ikke imunnitet. Men babyen da, når skal de få vaksine, for da er jo ikke de immune heller...??
Gjest Skrevet 26. april 2009 #7 Skrevet 26. april 2009 Barn vaksineres når de er et sted mellom ett og halvannet år gamle første gang og så i sjette klasse på barneskolen om jeg ikke husker feil...
Idun<3tosmå<3 Skrevet 26. april 2009 #9 Skrevet 26. april 2009 Tror ikke dere trenger å bekymre dere så masse. Rubella, eller røde hunder, er så og si utrydda i Norge. Det er mindre enn en håndfull som meldes hvert år, og majoriteten er enten utendlandske barn, eller at man har blitt smittet i utlandet. Så ville ikke vært redd for smitte i allefall! Om dere går inn på www.msis.no - velger enkelt sykdommer. Velger Røde hunder, og fordelt på smittested - kan dere se at ingen er smitte i år, EN i fjor, smittested utlandet, ingen i 2007, og 2 i 2006, begge utlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå