Gå til innhold

Grenseverdi på rubellaprøven...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..flere??

Er i uke 37. Hva skjer...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må være noen andre som har vært borti det og eller...??

Skrevet

Heisan!

Jeg hadde grenseverdi på rubellaprøve da jeg var gravid. Skjedde ikke så mye annet enn at fastlegen sa til meg at jeg måtte vaksineres i barseltiden. Glemte hele greien inntil vi begynte å tenke på planleggingen av barn nr 2. Ble da vaksinert på helsestasjonen og fikk beksjed om at jeg ikke måtte bli gravid i løpet av de nærmeste 3 mnd. Helsesøster sa at man normalt ble vaksinert på barselavd etter fødselen, men det fikk jeg aldri beskjed om.

Skrevet

Hei.

Jeg fikk vite at jeg er rubella negativ på min andre svangerskapskontroll. Som ZigZag skrev har også min fastlege sagt at dette må gjøres i barseltiden. Men hvem som har ansvaret eller hvor det gjøres aner jeg ikke. Blir nok til at jeg ber fastlegen ordne det når den tid kommer...

Skrevet

Jeg fikk vite det tidlig i svangerskapet at jeg hadde gråsoneresultat på rubella ( 9,4). Legen sa at det ikke var farlig og at jeg skal få påfyll av vaksine på føden etter fødselen.. Hva har dere i resultat på rubella da?

Skrevet

Jeg har ikke fått vite resultatet...vet heller ikke normalverdien. Står bare: Grenseverdi, dvs ikke imunnitet.

Men babyen da, når skal de få vaksine, for da er jo ikke de immune heller...??

Skrevet

Barn vaksineres når de er et sted mellom ett og halvannet år gamle første gang og så i sjette klasse på barneskolen om jeg ikke husker feil...

Skrevet

Ok...

Skrevet

Tror ikke dere trenger å bekymre dere så masse. Rubella, eller røde hunder, er så og si utrydda i Norge. Det er mindre enn en håndfull som meldes hvert år, og majoriteten er enten utendlandske barn, eller at man har blitt smittet i utlandet. Så ville ikke vært redd for smitte i allefall!

Om dere går inn på www.msis.no - velger enkelt sykdommer. Velger Røde hunder, og fordelt på smittested - kan dere se at ingen er smitte i år, EN i fjor, smittested utlandet, ingen i 2007, og 2 i 2006, begge utlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...