Gå til innhold

Noen som vet når man får utbetalt permisjonspenger..?


Ailin86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nei, og det er utrolig irriterende!!

pleier å komme inn på konto for min del, rundt den 21-25 i mnd. Har akkurat snakket med nav, sidne pengene ikke har kommet inn for april mnd.. de sier at man skal ta høyde for at de kommer inn på konto den siste i mnd, og det er en hel uke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed at de papirene som min arbeidsgiver skriver, der skrev han på hvilken dato i måneden når lønn blir utbetalt.

Jeg bor i Sarpsborg.

Må legge til - Er kjempe fornøyd med Nav sarpsborg!! Kjempe god kundebehandling!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på nettsiden, og i brevet jeg fikk fra NAV, at pengene skal utbetales ca. den 30. hver måned, på etterskudd. Men jeg fikk første utbetaling nå til termin den 24. Pussig nok. Obs, jeg får penger direkte fra NAV, ikke via en arbeidsgiver. Det har vel også noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noe brev fra NAV en gang om at jeg har fått innvilget perm penger. Men regner jo med jeg får.

Hadde ikke fått noe fredag vertfall. Kommer gjerne til uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har jo hatt mye å gjøre på NAV dette året... Men du burde ha fått svar nå. Dvs. hvis du søkte et par måneder i forveien, burde du ha fått svar nå. Ser at du har termin 1.mai.

Jeg ringte 3-4 ganger for å høre hvordan det lå an med saken min. Fikk til slutt snakket med noen ved sentral forvaltningen en fredag, som lovet å sette i gang behandling av søknaden min på mandagen. Ringte igjen på onsdag og da var søknaden akkurat behandlet. Fikk opplest vedtaket over telefon. Dette var 19.mars. Men brevet kom ikke i postkassen før 27.mars. Til info: jeg sendte søknaden min 27.januar. Fikk også vite at det var minimum 4 ukers behandlingstid på søknadene.

Jeg har jo ikke noe grunnlag for å trekke flg konklusjon, annet enn min egen intuisjon, men jeg tror vel kanskje at det kunne drøyd ennå et par uker med behandling av søknaden min om jeg ikke hadde ringt og spurt flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk innvilget permisjonspenger (ringte dem) Men har ikke fått noe brev. De sa jeg skulle få et brev så fort som mulig - det er litt over 1 uke siden jeg ringte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brev sendes med B-post og skal innom flere kontorer før det faktisk sendes avgårde. Det tok 8 dager fra vedtaket mitt ble gjort og til jeg mottok brevet.

Ang. søknadsfrist: Flg. er sakset fra NAV:

 

Frist for framsettelse av krav

Foreldrepenger gis for opptil tre måneder før den

måneden da kravet blir satt fram. Dersom kravet settes

fram senere enn dette i forhold til stønadsperiodens start,

blir utbetalingen tilsvarende redusert. Dette gjelder også

i forhold til arbeidsgiverens refusjonskrav når arbeidsgiveren

utbetaler lønn.

 

Det betyr ikke at man må søke minst 3 måneder før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...