Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Jeg har en ekstremt aktiv halvannet åring. Han er høyt og lavt og det er farlig å gå ute med han, for han går der han vil, vil ikke holde hånda, og er kjapp som f... Han sitter sjelden stille, kun i ca 15 min om kvelden og ser på drømmehagen. Jeg skjønner jo her at det er helt normalt med en aktiv unge og at det ikke bare er meg som har det:) Det jeg lurer på er når de begynner å bli roligere, altså når man kan prate til dem og de skjønner ting og at de kan sitte rolig og tegne f eks, eller bare slappe av... Hmmm, vet ikke om det var noen som skjønte hva jeg mente nå, men .... Takknemlig for svar..
lengter daler ned i skjul... Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 gutten min er 21 mnd og veldig aktiv fortsatt. han sitter i kanskje 5-10 min å tegner. så han har ikke blitt roligere enda. går ikke ann å si til han at nå kan du sitte i sofaen å slappe av litt, roe deg ned, feks før leggetid. han skjønner det ikke og klarer det ikke.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Har ei på 22 mnd som har vært VELDIG aktiv. Og det er hun fortsatt. MEN jeg synes det har blitt bedre. Synes vi kan SNAKKE mer om ting, om hva som har skjedd i løpet av dagen feks, fortelle historier eller lese bøker bedre, og da sitter hun stille. Derfor har det blitt enklere å fly osv (før gikk vi opp og ned midtgangen i flyet hele turen...). Bilkjøring går også bedre, for hun kan se ut av vinduet og høre bedre på musikken. Og hun følger mer med på tv. Og hun vil snakke og fortelle selv. Tegning er fortsatt ikke så veldig stas. Bare ligge og slappe av er ikke så aktuelt... Hun er altså fortsatt aktiv, men kan aktiviseres på roligere måter, hvis du skjønner. Så jeg synes jeg øyner bedre tider... Det er håp!
lille sprelle Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 har du prøvd å lese bok med ham? Vi har gjort det fra ca 6 mnd alder. Hender det er litt "maur" da også, men går som regel bra dersom hun blar og bestemmer tempoet i lesingen. Tror barn er forskjellige, men at også foreldrene kan være med på å styre det. Vi må passe oss for å ikke herje for mye med henne, for hun er alltid klar for sprell av ulike slag. (13 mnd) De skjønner vel ikke så utrolig mye før de nærmer seg 2-3 så vidt jeg har skjønt.... Samtidig ser jeg at hun helt klart skjønner hva hun får lov til og ikke - om hun hører er en annen sak.....Her går det meste veggimellom.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå