Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Er gravid i uke 35, og etter å ha sittet ute i solen disse dagene det har vært så fint vær, har jeg fått noen store pigmentflekker i ansiktet. Tenker ikke da på føflekker, men på noen ekstra mørke flekker som har dannet seg rundt i ansiktet. Ser helt forferdelig ut, men har hørt at noen får slikt av å sole seg i svangerskapet. Etter dette har jeg smørt meg med høy solfaktor. Noen som vet om disse forsvinner av seg selv etter svangerskapet, eller må jeg leve med de resten av livet?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 http://www.anis.no/forum/show.asp?id=504&fid=23&tid=0 Her snakkes det om råd for å bli kvitt pigmentflekker. Tror det er vanskelig å bli kvitt pigmentflekker når man først har fått dem. Har en venninne som var i solen altfor mye. Hun fikk masse pigmentflekker i ansiktet i midten av tjueårene. Hun kan nesten ikke bevege seg utendørs uten solfaktor om sommeren. Blusser opp med en gang.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Jeg har også fått en del pigmentflekker i ansiktet. Har jo fregner fra før, så ser egentlig bare ut som at jeg har fått mer fregner. Vet om andre som har fått pigmentflekker under graviditet som ikke har blitt borte ja
Matitt ,Mini, og Ny Mage:) Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Oh Yes, jeg fikk en svææær flekk i panna da jeg var gravid i fjor sommer! Den har vært relativt blek i vinter, ikke tenkt så mye over den. Men nå som solen har kommet, har den virkelig blusset opp igjen! Så tror nok ikke man blir kvitt en pigmentflekk med det første!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 de vil nok ikke bli borte nei! Jeg fikk en del siste svangerskap. Det finnes flere hudpleieserier som har diverse sera og kremer som bleker disse flekkene. Jeg bruker en serie fra Shiseido som faktisk funker. De blir ikke borte men de blir ikke så synlige. Og så er det viktig å bruke en dagkrem med høy faktor. De vanligste dagkremene har bare faktor 15 mens jeg fikk anbefalt minst 30. Så jeg har en med faktor 30 som jeg bruker hele året.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Jeg fikk pigmentflekker på overleppa, i panna og på kinnene under mitt første svangerskap. Fjernet det med laser. Det er nå 5 år siden og det har aldri kommet tilbake. Men jeg soler meg aldri og bruker solfaktor da..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Mine har blitt mye bedre.Minsten er snart 2 år
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #9 Skrevet 24. april 2009 Blir nok borte etterhvert som alle hormonene forsvinner. Jeg var plaget med dette når jeg gikk på p-piller, men etter at jeg sluttet har jeg ikke sett en eneste pigmentflekk på kroppen min igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå