Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Jeg har gått ned fort i vekt (12 kg) og har holdt det siden (3år). Hvorfor provoserer det folk så veldig når jeg sier hvordan jeg gjorde det (med å spise ultralite i 6 uker og ikke trene)? Først sier de det ikke er mulig å gå ned så mye når man spiser så lite, for da stopper man forbrenningen (vel, kroppen min er jo beviset for at det fungerte for meg, jeg utaler meg ikke om hva som fungerer for deg, og det burde ikke du gjøre heller) Så sier de at man bare mister vann og muskler (Kanskje det, men det ser da vittelig ikke sånn ut, og syk er jeg ikke. Hvis jeg mistet 12 liter med vann regner jeg med at jeg hadde vært uttørret etter 3 år). Også forteller de meg at jeg kommer til å gå fort opp igjen (Det gjorde jeg ikke, til tross for at jeg gikk tilbake til samme livsstil som jeg hadde da jeg veide mere.)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Oppgulp av gamle myter og misunnelse. Tragisk at folk ikke kan glede seg med deg. Selvsagt gjelder det å innta mindre kalorier en det man bruker. Dette med kropp og sparebluss er en sannhet med modifikasjoner, har du for eksempel sett tykke folk i en konsentrasjonsleir? Der var det ikke mye mat og jeg regner med at kroppene deres gikk på sparebluss med en gang hvis man skal ta denne myten alvorlig. Gratulerer med vekttap.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Jeg raste også ned i vekt, 4 kg pr. uke. Skal si jeg fikk høre det. Folk sa at det kom ALDRI til å vare. Piss meg i øre. Det gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 GRATULERER! Så flott for deg :-) Jeg er veldig ovverktig og skulle ønske det funket for meg også. men vi er forskjellige :-)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Takk! Selvfølgelig er det mange veier til Rom. Man må bare velge den som passer seg. Det er godt å veie mindre en jeg gjorde, var så lei av str. 42 at jeg kunne spy.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Det skjønner jeg. jeg bruker str 48 :-( *snufs*
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 "unntak som bekrefter regelen" er ikke noe man har funnet på for moro skyld...Det finnes vel ingen regler eller naturlover elle noe hvor man pr.dags dato ikke har funnet unntak.. Det er derimot viktig at man ANTAR at resultat av det man gjør vil forholde seg etter hovedregel og IKKE unntaket. Det er det samme med gramatikk når man lærer seg et utenlandsk språk,- mange grunnleger, mange unntak.. ER man i tvil så begunner man svar med hovedregel,- slik viser man forståelse for språke og får ikke 100% feil på den oppgaven. Likedann, skal man gå ned i vekt så må man anta at et hurtig vekttap grunnet "sulting" vil gi en rask vektoppgang igjen...Det TRENGER ikke bety det,. men mest sannsynlig er det DET man må renge med,- det er DET som gjør at vi har jo-jo slankere...Vil man prøve,- så vær så god. Lykkes man er det kjempebra (du har holdt vekta i 3 år sier du, så hvorfor folk er skeptisk til deg da er vel kanskej mer din egen oppfatning enn andres...), men vil man GARANTERT lykkes med varig vekttap, så legger man om livsstil og lar en livsstilendrign "gjøre jobben" med å gå ned i vekt....Mulig man ikke går ned like mye, men man VIL gå ned noe...... Og for å "forklare" at du ikke gikk opp i vekt igjen om man ikke vil bruke "Ingen regel uten unntak" "Sulteperioden" du var gjennom "renset kroppen" og krympet magesekken. Da du sluttet hadde kroppens søthunger forvunnet (pga "rensen")= resulterete i at du ubevisst spiser mindre MENGDER fet og sukret mat (mulig du spiser usunn mat like ofte, men mengen er mindre) Mindre magesekk fører til metthetsfølelse tidligere enn du fikk før, slik at generellt spiser du også mindre av "vanlig" mat, summa summarum har denne "sultekuren" gjort at du har endret kroppen søthunger og magelager og får derfor i deg færre kcal enn før,uten at du merker det.. FOrbrenningen ble ikke redusert rett og slett fordi du muligens ikke kuttet ned så mye på mengde mat og hyppighet på måltid over lang nok tid til at kroppen rakk å tenke at det er "sult"..Det er noen som reagerer etter en dag med lite mat, andre kropper "reagerer" ikke på lenge... Og å sammenlgen konsentrasjonsleirfanger er jo sykt..Hadde de hatt normal forbrenning så ville de dødd LEEEEEEENGE før de faktsiks gjorde med de matrasjoene de hadde...OG de kunne IKKE starte og spise som før igjen da de ble fri..De måtte spise seg opp......Litt lite kunnskap om kropp, fysikk og ernæring kanskje???
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Jeg har en vennine som er slik som deg Hi, men hun har også gått opp i vekt noen ganger men når hun bestemmer seg for å gå ned går det helt utrolig fort og hun krymper på de rette steder. Nå sist har hun holdt vekten i mange år. Jeg derimot må slite med hvert ett killo. Men jeg er likevel ikke missunelig på henne, bare glad på hennes vegne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå