Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller går det gjennom legen... Jeg skal føde i September, og ser det er folk som skal føde i oktober som har fått fødeplass... JEg har to barn fra før, men har aldri gjort noe for å søke om fødeplass...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er litt forskjellig fra sted til sted. Jeg bor i Oslo, og der søker legen på første kontroll, altså ved ca 8-9 uker. Fikk inntrykk at det var det viktigste med den kontrollen. (Legen min gjorde iallefall ikke noe annet, men må si jeg ikke er så superfornøyd med henne), ja også førstegangsblodprøver da.

Jeg har inntrykk av at for de som bor på mindre tettbodde steder er det mindre hast og bedre oppfølging. (Vet jo ikke hvor du bor, da.) Jeg ville ringt legen hvis jeg var deg. Kanskje hun/han allerede har søkt.

Lykke til!

Skrevet

Jeg ble anbefalt av legesekretæren hos fastlegen min å søke på egenhånd, hvis jeg ønsket fødeplass på Ullevål eller Riksen, dette fordi det blir veldig fort fullt! Søkte i uke 6 selv (hadde ikke kontroll hos jordmor før i uke 10). Er veldig glad jeg gjorde det, for har hørt om flere som har sendt søknad ved første kontroll (gjennom legen) og ikke fått plass.

Men tror som strawbs sier at det kun gjelder Oslo?

Skrevet

Har du fått time til ord.UL? Isåfall, så er det på det sykehuset der du har fått time til UL du skal føde på :)

Det vanlige er at legen din sender avgårde henvisning til nærmeste sykehus med mindre du har andre ønsker om fødeplass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...