Gå til innhold

Hvorfor kan ikke barn med feber sove ute egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dumt spørsmål kanskje, men lurer veldig! Noen som kan svare meg? Har en ettåring m feber som sover så mye bedre ute enn inne, og jeg lurer på hvorfor han ikke kan gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frisk luft er da ikke farlig, så de kan fint ligge ute, så lenge det ikke er veldig varmt eller veldig kaldt ute.

Noe annet er det hvis almentilstanden er såpass dårlig at du oftere må følge med barnet, da det kan være litt vanskeligere å gjøre ute i vogna enn inne i senga.

Skrevet

hvem har sagt at han ikke kan sove ute?

Frisk luft er ikke farlig selv om man har feber. Men du må legge han beskyttet for trekk og passe på temperaturen i vogna.

Skrevet

Tusen takk for svar! Det var helsesøster som sa det på et barseltreff, og jeg tenkte ikke på å spørre hvorfor. Men hun sier så mye rart, så derfor spør jeg heller dere lure damer..... Og det lønte seg nok en gang! Nå sovna han på fanget, så vi bare lurte han ned i vogna og der sover han søtt.....

Skrevet

Altså, jenta mi sov ute med feber ifjor høst da hun var 4-5 mnd hun da... Ingen av mine unger har pleid å sove inne fordi de har feber. Om det har vært skikkelig kaldt og midtvinters sov kanskje eldstemann i vognbagen inne på soverommet med åpent vindu, men ellers har de kun sovet ute. Jentungen sov også ute i februar da hun hadde omganssyken, for det var umulig å legge henne inne, men hun spydde ut voksiposen sin da, hehe..

Skrevet

Jeg spurte lege og sykepleier om dette da jenta mi lå på sykehuset. De sa at babyer uansett ikke skal ligge ute når de har feber.

Jeg ble sett på som om jeg var gal som spurte om en baby kan sove ute med feber.

Jeg spurte dessverre ikke om hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...