Gå til innhold

Overgangstønad, lang avstand og samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen her kan gi meg noen råd / tips... må dessverre flytte til en annen kommune til høsten for å avslutte utdanningen min, og det vil bli rundt 4 timers reisetid til/fra barnefaren. Barnet er 9 måneder gammelt, og jeg synes ikke småen bør kjøres så mange timer annenhver helg. Det blir ikke noe bra samvær, hverken for far eller barn.

Nå fungerer heldigvis jeg og bf som venner, og jeg kunne godt godtatt at han sov på sofaen hos oss de helgene han skal ha samvær, men min tante som jobber i NAV mener vi skal være veldig forsiktige med å "bo" sammen slik.

Så, hva gjør vi? Det er jo snakk om et helt år, og det blir bare tragisk for alle om ikke bf og gullet får tid sammen. Samtidig er jeg avhengig av overgangsstønaden for å få endene til å møtes... Noen som har erfaring fra lignende situasjoner? Kan NAV ta overgangsstønaden fra meg i en situasjon der bf bor hos meg 4 netter i måneden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde ikke informert nav om det - dere er ikke kjærester, det er jo kun for at bf skal få treffe sin datter. nav kunne fort funnet på å krangle på det kjenner jeg dem rett...

Skrevet

Det skal gå helt i orden. NAV har egentlig ingenting med hvordan dere organiserer samvær. Noen har behov for samvær med tilsyn. Det skulle jo tatt seg ut om mødre med fedre som ikke var emosjonelt stabile feks ikke skulle ha samme rettighetene som andre.

Men informer NAV, så ser det ikke suspekt ut om du har en nabo som skulle reagere. Så lenge barnefar ikke bor der utover vanlig samværstid, har det ingenting å si.

Skrevet

Bf bor hos meg når han har samvær det vet nav om, bf bor i et annet land og derfor går det 3 til 6 mnd mellom samvær. Når han kommer kommer han fra en helt til en uke og da sover han på sofan her. Barna er små og kan ikke være med han alene etter å ikke ha sett han på så lang til.

Og om han måtte ha hotell så hadde han ikkehatt råd så da hadde de aldri sett han.

Han ser jo ikke barna mer en max 16 dager eller så i løpet av et år så hun som har saken min her mente at det ikke var noe problem ihvertfall.

Skrevet

Takker for alle svar :) HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...