Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Dattern min har termin 24. mai, nå er hun på sykehuset med veer og 1 cm åpning. Skulle visst sjekkes litt, så skulle hun sendes hjem så hun kunne vente der til det skjedde noe mer... Snakket med henne tidligere i kveld, og da sa hun at hun følte at noe var på gang... Siden det er en stund siden jeg fødte sist, så har jeg glemt det meste fra fødslene, i hvertfall detaljer om hvor lang tid ting tok... Noen som vil komme med en kvalifisert gjetning om hvor lang tid dette vil ta? Kan det stoppe helt opp igjen?? Huff, dette er verre enn å skulle føde selv jo, og jeg har tre stykker;) Også bor hun selvfølgelig på andre siden av Oslofjorden, ellers hadde jeg vel allerede vært på plass...
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Gratulerer snart! Det kan faktisk være sånn at det stopper opp og stopper leeenge, det kommer an på om fostervannet har gått eller ikke. Har hørt om noen som har gått i gang med fødsel for så å vente noen dager før vannet går, og så kommer barnet. Men i de fleste tilfeller så er nok fødselen i gang når man har slike symptomer, og da kan det jo gå alt fra et par timer til noen dager. De setter gjerne i gang fødselen hvis det tar for lang tid da. Så spennende og gøy! Håper på dine vegne at det skjer noe snart da, det er sikkert kjempe gøy å bli mormor. Jeg gleder meg til å bli mormor jeg Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Takktakk:) Vannet har ikke gått, men da jeg snakka med henne i formiddag var hun så glad, for endelig så hadde mini sunket litt, han har ligget så innmari høyt. Så ringte hun på kvelden og da trodde hun at hun hadde veer, men mormor, altså jeg, sa da at det sikkert bare var kynnere. Så for en time siden fikk jeg mld om at hun var på sykehuset... Skulle visst til sånn måling av veer og fosterlyd før hun skulle bli sendt hjem for å vente. Hun skal ringe meg så fort hun kommer i bilden, så jeg bare sitter her og venter da vettu... Gleder meg stort jeg også
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Så spennende:-) Jeg skjønte etter at min forløsning var over at det nesten hadde tatt knekken på min mor (mye komplikasjoner), så nå vet jeg ikke om min lille datter får "lov" til å få barn... Må vel skaffe meg en sønn;-)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Min nr 1: Fra jeg kjente noe var i gang og tok kontakt med sykehuset, til barnet var ute, gikk det 38 timer Min nr 2: Fra jeg kjente noe var i gang og tok kontakt med sykehuset, til barnet var ute gikk det 1.5 timer. Lykke til =)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Ikke ennå Hun går fortsatt hjemme med veer... Tar visst sin tid dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå