Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan det er på deres helsestasjoner. Jeg har vært på en kontroll, da jenta mi var syv uker. Fikk spørsmål om jeg ville bli være med i en barselgruppe, noe jeg sa ja til. Fikk beskjed om at jeg skulle få brev om dette og ny innkalling. Nå synes jeg dette har begynt å ta litt lang tid, jenta mi er straks tre måneder. Så jeg lurer på hvor gamle barna deres var når dere ble fordelt i barselgrupper? Kjenner at jeg kjeder meg litt på dagene noen ganger, ettersom jeg ikke kjenner noen andre med barn...

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved vår helsestasjon ble vi delt i barselgruppe etter måneden barna var født i. Første møte hadde vi da de eldste barna, født tidlig i måneden, var 2 måneder og de yngste litt over en. Det var født mange barn hos oss så barselgruppen ble faktisk delt i to. Hvis du bor et sted hvor det ikke er født så mange barn tar det kanskje litt tid å samle sammen nok foreldre til å starte en barselgruppe? Spør dem hvis du lurer på hva som skjer.

Skrevet

Vi kom sent i gang pga sykdom på helsestasjonen. Ringte å masa jeg :) Det hjalp! Vi kom igang når han var 3,5 mnd.

Skrevet

Tror de var tre uker første gang vi hadde gruppe så her er tydeligvis variasjonene store. Jeg bor i en by da så det har sikkert noe å si. Her deles vi inn etter den uken babyene er født. Må legge til at det fødes maaaaange babyer her :-) Vi er 4 stykker i min gruppe og treffes jevnlig, kjempekos. Jeg har fortsatt kontakt med barselgruppen til storebror også så om kjemien stemmer godt kan du få varige venner ut av slike grupper.

Ring og mas du!

Skrevet

tusen takk for svar!

Ringte og maste, jeg. Helsesøster har ikke satt sammen noen gruppe enda, fordi hun er delvis sykemeldt. Går ut i fra at det er en del barn som blir født her, bor i Oslo. Men nå skal helsesøster hvertfall ringe meg, da, så får se hva som skjer. Tusen takk for hjelp!

Skrevet

Vi var på felles gruppekontroll da nurkene var...tja...to måneder? Husker neimen ikke, men de var ikke blitt så innmari gamle, kanskje det til og med var en 6 ukers samla kontroll..? *tenke*

Uansett: Vi hadde det første møtet på helsestasjonen, sammen med helsesøster, og fikk jo da se/vite (var to som ikke kom) hvem som hadde barn som var omtrent like gamle (født i samme mnd). HS sa at vi gjerne kunne møtes på helsestasjonen om vi ville, eller finne andre ordninger sånn som det passet oss.

Vi har møttest hjemme hos hverandre på rundgang, en gang hver 14. dag. Kjempekoselig! De to som ikke kom første gangen så vi aldri mer til, men to bekjente av meg fikk barn like før og like etter oss andre i gruppa, og de sneik seg med i barselgruppa, så nå er vi 6 stk :o) Funker veldig bra!

Skrevet

begge mine var ca 2 mnd når vi hadde første barseltreff, på helsestasjonen.

Skrevet

Sikkert fler enn deg som kjeder seg, så hva med å sette opp en lapp på helsestasjonen og dra i gang en gruppe selv???

Skrevet

I all verden... Fikk snakket med helsesøster nå, og hun sa at det de tilbyr nå er fellesbarselgruppe for hele bydelen. Er det vanlig da? Trodde det var et tilbud i tillegg til "vanlig" barselgrupper med barn som var på samme alder, jeg... Har jeg misforstått?

Skrevet

Hos oss har det vært sånn at de som har barn født ca på samme tid går på gruppe sammen, men det har jo da ført til at det er veldig få (forrige gang var vi 3 mødre på gruppe, denne gangen er jeg litt usikker siden jeg var syk til første treff, forøvrig da gutten min var 6 uker, men antar at vi ikke er mer enn 5 i alle fall). Felles for hele bydelen - mener hun da på tvers av aldersinndeling, eller?

Skrevet

ja, åpen barselgruppe for alle som vil. synes det var litt dårlig tilbud, jeg, da.... siden det er første barnet mitt, trodde jeg man ble prioritert av helsestasjonen ifht hjemmebesøk og sånn. tror det er fordi helsesøstra har vært sykemeldt og ikke har kapasitet til å sette igang noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...