Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Hvorfor unskylder så mange mødre barna sine med å si at "H*n er vanligvis ikke sånn"? Hvis de vanlivis ikke hyler i butikken, ødelegger andres leker eller spytter ut maten de får, hvorfor gjør de det da plutselig det fordi jeg er i nærheten??
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Hehe, ja dette lurer jeg også på! Og det er jo litt skummelt når et barn plutselig skifter personlighet, er det ikke det? Samtidig kan jeg også si at guttungen min som oftest er veldig snill, men når han våkner etter formiddagsluren sin er han suuuuur og da er det greit å gi han tid til å våkne ordentlig. Hvis vi har besøk når han våkner, og de begynner å dulle med han sier han ifra for å si det sånn;) Da synes jeg det er greit å si at "han er slik etter formiddagsluren sin, han er vanligvis ikke slik". Så da er jeg kanskje en av disse mødrene du skriver om:/
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Kan faktisk skje ja! Jeg var "en engel" (mammas ord) men husker selv engang jeg slo meg skikkelig vrang. Mamma var alene med meg i alle år, og jeg husker hun prøvde å få leie en leilighet der de ikke ville ha barn.. Hun mente jeg skulle sjarmere dem, slik jeg pleide, men husker jeg ikke likte menneskene/stemningen i huset. Jeg nektet å smile og maste om å få gå... Mamma var sjokkert over at hennes engel på 3,5 år kunne være så sur Mine egne fire barn er i hovedsak veldig greie, men enkelte situasjoner, mennesker og steminger kan få dem ut av fatning. Må jo lure på om du har mye erfaring med forskjellige barn, siden du skriver dette? Trass og skuffelse kan får en hver liten til å miste fatningen... Kanskje det er deg? Kan du ha en personlighet som påvirker de små, siden de plutselig gjør det når du er der?? Jeg er vanligvis ganske tålmodig, men ikke alltid, sånn er vel de fleste av oss.
Gjest Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Fordi det er sant? Og man ikke ønsker at andre skal tro at dette faktisk er det normale for deres barn. Mine tre gutter er stort sett veldig greie å ha med å gjøre, i hvertfall ute blandt folk, men det hender jo at en eller flere av de slår seg helt vrang og oppfører seg veldig anderledes enn normalt. Ser jeg da at den jeg snakker med reagerer veldig, så sier jeg "Han pleier ikke å oppføre seg sånn altså! Er vist bare en dårlig dag...", jeg vil liksom ikke at de skal tro at det er normalen når det ikke er det. Heldigvis vet jo folk flest dette da, så det er jo ikke noe problem. Opplever også at andre sier det til meg om sine barn, og forstår dem godt jeg, ville nesten reagert mer om de ikke sa noe om ungen var helt på styr, hehe...
Hanney*daiperdaika og påhenget Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Fordi mange barn faktisk skifter litt personlighet og skal gjøre seg litt til når det er andre til stede? Vi var på besøk i går hos noen venner. De har en datter på 7 mnd og hun er vanligvis en engel å legge. Men i går merket hun at det skjedde noe og ville absolutt ikke legge seg. Da passer det seg jo med en setning som: "Hun er vanligvis ikke sånn"
It's all about me Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Fordi han/hun vanligvis ikke er sånn kanskje...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Vel, det er vel fordi de ikke pleier å være sånn ? Sønnen min er alltis veldig hyper, masete, klengete og høylytt når vi er sammen med et spesielt par. Han er aldri sånn ellers, kun når vi er sammen med dette paret. Veldig merkelig, fordi han liker de veldig godt. Mulig han "prøver" for hardt (sønnen min altså)-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå