Gå til innhold

Blir vi for lite pyntet til navnefesten?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det nærmer seg navnefest. Har aldri deltatt på dette før, og aner ikke hva som er vanlig. Har inntrykk av at noen få velger dåpskjole, og at flertallet kler barna i bunad. Noen som har erfaring?

 

Vi velger da ikke dåpskjole, da vi ikke har noen i familien. Det er barn nr 2 som skal ha navnefest. Har allerede en bunad til henne fra storesøster. Har ikke lyst til å bruke den ettersom storesøster hadde den hos fotografen... Vil at lillesøster skal ha noe nytt som er bare til henne. Blir litt dumt å kjøpe enda en bunad når vi alt har....

 

Så, blir hun for lite pyntet i baren en søt sommerkjole?

 

Storesøster har akkurat vokst fra sin bunad, så hun vil da få en matchende sommerkjole. Jeg passer ikke min bunad for øyeblikket.... Så da blir det sommerkjole på meg også....

 

Alle synsinger og meninger mottas med takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pen sommerkjole er helt kurant, spør du meg. Dere er jo pyntet til fest selv om det ikke er bunad. Bunad regnes forøvrig som gallaantrekk, selv om den brukes i dåp/navnefest, og i bryllup hvor kleskoden gjerne ikke er mer en "dress".

 

Dere gjør som dere vil på dagen til gullet!

Skrevet

hei!

 

I navnefesten til vår datter for 4,5 år siden, hadde hun på seg en fin hvit linkjole og en hvit mamelukk:-)

 

Vi skal nå ha navnefest til datter nr.2 og kommer til å bruke hvite klær på henne også..Noe vanlig, men pent sommerantrekk:-)

 

Ville ikke brukt dåpskjole, eller bunad..

 

Lykke til:-)

Skrevet

Du kan velge akkurat som du vil! Vi skal ha bunad på jenta vår, men det er fordi tanta mi har sydd til henne. Hadde vi ikke fått den hadde jeg nok kjøpt en vanlig sommerkjole. Babyer er søte/pene uansett!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...