Gå til innhold

Vet ikke hva som er rett eller galt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår, nå 20 måneder, har helt siden hun var 6 uker blitt lagt klokken 7, og sovnet klokken 7 (såklart våknet for mat opptil flere ganger hver natt frem til hun ble 8 måneder for å få mat). Men hun har med andre ord alldri vær noe problem å legge.

Men nå den siste måneden har hun begynt å tulle. Og det blir jo bare verre og verre. Hun løper til sengn når vi sier hun skal legge seg klokken 7. Kjempe glad og lykkelig. Legger seg ned og vi nusser natta.

Vi forlater rommet og morroa begynner. Til og begynne med kunne vi høre henne ligge der å synge litt for seg selv, prate og kanskje danse litt med bamsen. (det var forsåvidt greit nok det, at hun etter en hektisk dag trengte en time for seg selv å roe seg på), men nå har det gått enda lenger. Nå legger hun seg som før, men ligger å roper etter mamma, mamma, mamma, mamma, mammma, mamma osv. Og får hun ikke noen reaksjon kommer tårene.

Vet liksom ikke om jeg skal drive å fly inn og ut av rommet. Løfter henne ikke opp men legger henne ned igjen, synger en sang, nusser natta igjen etc, eller om jeg skal la henne ligge der.

Vil hun bli usikker om jeg ikke gir respons? Eller blir det bare verre om jeg gir respons? Er dette en vanlig ting som alle går igjennom?

Må liksom tilslutt innrømme at jeg virkelig ikke liker denne "gråte seg i søvn" taktikken som mange bruker for å avvenne barn fra nattmat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...