Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Hvor "fant" dere den? Gjennom venner, finn.no eller andre steder? Vi har bestemt oss for å kjøpe oss en hund. Har sett litt på finn.no, men føler at det er mye useriøst der. Noen tips?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Hundene til venninna mi fikk valper sammen, og jeg fikk en av de
MrsMilla Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Sørg for å finne seriøse og gode oppdrettere først! Ikke finn.no.... Google den hunderasen dere vil ha, og ta kontakt med foreninger eller liknende for akkurat den rasen. Der kan dere få info om hvem som selger skikkelige hunder så vet dere litt mer om hunden er grei og fått både god behandling og gode gener (ikke mye arvelige sykdommer o.l). Ofte vil de seriøse oppdretterne sjekke dere også, for de vil jo at deres valper kommer til skikkelige folk! Dette er bra, og bli skeptisk om de ikke er nysgjerrige på dere.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Vi visste at vi ville ha en Golden retriver så vi gikk inn på retriver klubben og søkte etter oppdrettere der, synes de fleste virket seriøse. Men vi valgte et kull som passet med når vi skulle ha ferie, slik at alle var hjemme da valpen kom:) Ellers kan du sikkert se på kennel klubben også, nkk.no
Willy Wonka Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Norsk kennel klubb. Her finner du seriøse oppdrettere. Finn.no ville jeg holdt meg langt unna. Stakkars hunder som blir solgt så "lettvint". Oppdretteren til vår hund er kresen på hvem hun selger hunder til fordi hun er nøye på at hundene skal få et godt hjem.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 på finn.no.. fant en seriøs oppdretter der..
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 Jeg fant en seriøs oppdretter jeg ville ha valp fra(var kåret til årets oppdretter året før), og helt tilfeldig satt jeg og kikket på finn.no, og der var det valper fra dem.. Så joda, man kan finne valper på finn.no, men man må være litt kritisk, og gjerne ha klare preferanser på hva man er på utkikk etter, og ikke velge hund fordi "valpen var så søt..".. Lykke til med valp, det er helt utrolig(mye jobb, men samtidig utrolig mange gleder!)!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #8 Skrevet 23. april 2009 Takk for tips alle sammen Vi vet akkurat hvordan rase vi vil ha. Jeg og mannen var uenige, men siden han er mye ute å reiser så fikk jeg siste ordet..hihi.. Jeg har aldri hatt hund før så for meg blir det veldig nytt. Både gleder og gruer meg. Har vært alene med et barn noen år så satser på at dersom jeg greide det, så må jeg vel greie å ta vare på en hund også Alltid ønska meg hund, men fordi moren min er allergisk ble det aldri noe av mens mannen har vokst opp med hunder. Føler nesten at jeg skal få en ny "baby" bare at jeg slipper graviditet, fødsel og amming..hehe.. jaja fikk jentungen her i huset ren etter en stund så skal vel få til det samme med hunden. Så skal være forbredt på en del uhell. Men kan ikke si noe annent enn at jeg gleder meg max H.I
Ameli Skrevet 24. april 2009 #9 Skrevet 24. april 2009 Sjekk opp med NKK rundt den oppdretteren du vurderer å kjøpe av. Noen oppdrettere lover stamtavle etc, men det finnes noen skrekk eksempler på at oppdrettere har vært utestengt fra NKK i 15 år, men fremdeles avler og hevder de er medlem. Bare for å ha det som et merke på deres "seriøsitet". Du får en ny baby i hus!! Det skal jeg love deg Valpen min er 6 mndr nå, og i den helt første valpetiden er det mer å gjøre enn med et lite spebarn. Valpen blir bla. ikke der du legger den fra deg, og tisser oooover alt Men det er en herlig tid, skjønner du gleder deg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå