Gå til innhold

Når gir dere velling ift grøt? Og hva med middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til innføre velling her i huset, men lurer på når jeg bør gi dette. Jeg gir gutten min på 6 mnd grøt til lunsj (ca klokken 11-12), litt mos av enten frukt eller grønnsaker klokken 15-16 og grøt til kvelds ca 19-20.

Bør jeg kutte siste måltid med grøt og gi velling i stedet? Metter det like godt?

Og hva med middag? Jeg husker ikke fra nr 1. Han er ikke særlig glad i grønnsaker/mos. Kommer dette av seg selv?

Veldig glad for litt hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe?

Skrevet

Er det noen spesiell grunn til at du vil gi han velling? Like greit med grøt vel? Jeg ga aldri storebror velling. Tenkte ikke på det som et alternativ en gang:)

Middagen glir nok ned etterhvert. Bare fortsett å gi smaksprøver. Det tar gjerne ganske mange ganger før de venner seg til smaker.

Skrevet

Jeg gir velling til jenta på 6mnd. Jeg gjør det fordi hun har mulig melkeallergi, så utvalget i grøt er så dårlig (kjøper melkefri velling i sverige). Ga ikke velling til eldste, han fikk grøt i stedet.

Jeg gir velling på formiddagen og grøt (sinlac) på kvelden. Grøten metter vel noe mer tror jeg, men det er greit med litt variasjon.

Mi nyter å drikke velling så LITT poeng er det nå i det.

Skrevet

Jeg gir velling som drømmemåltid sånn i 22-23 tiden på kvelden. Før ammet jeg men siden tulla vår er litt liten så jeg gikk over til velling på kvelden for å få i henne litt mere næring. Hun sover hele natten og våkner sånn i 7 tiden på morgenen.

Hun har forøvrig aldri lik grønnskasmos men elsker HIPP glassene med pasta penne med tomat og squash og nudler med skinke og tomatsaus. De grønnsaksglassene smaker jo ingenting så jeg forstår godt at hun ikke vil ha dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...