Gjest Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Jenta mi er 4 mnd og har fått kun mme siden hun var 4 uker. da hun var omtrent 3,5 mnd var jeg nødt til å begynne med velling, siden hun drakk så innmari mye (oppi 2 liter i døgnet). Siden det ikke var noe særlig suksess å gi med skje (fikk nesten ikke i henne noe) har jeg gitt henne velling fra flaske på kveldene. Gir i tillegg ett par skjeer grøt på morningen for å øve på den spisetekninkken. Hun spiser 6 ganger i døgnet og mellom 150 og 200 ml pr måltid på dagtid. Den siste flasken har jeg som sagt noen skjeer grøt i (risgrøt). Det som er rart er det at hun virker umulig å få mett på kveldene. Nå lager jeg 260 ml mme, som jeg har 7-8 teskjeer grøt i. Ennå spiser hun alt og suttrer når det er tomt. Hun roer seg jo uten at jeg må gi henne mer, så hun er jo mett da? Skal je lage enda mer? Hun begynner å få dreisen på grøtspising med skje nå, så jeg tenker å slutte med velling på flaske og heller gi grøt, deretter vanlig mme på kveldene. Nå spiser hun ca klokken 17 og siste flaske med vellign får hun ca klokken 19. Jeg tenker og gi henne grøt i 18-tiden og flaske som vanlig på rommet rett før hun legger seg i 19-tiden. Blir det litt heftig, eller? Hun spiser til vanlig annenhvertime. (Spiser ikke på natten)
blomstre Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Hei. Her begynte også snuppa og spise ekstremt ved 3,5 mnd. Var samtidig som hun begynte å sove rundt, så jeg tenkte som så at for å fremdeles få i seg nok mat når hun ikke lenger får 2 måltider på natten så må hun jo spise oftere eller større måltider på dagen. Hun fikk mm da, og det holdt en stund å spe på med mme, men ved 4,5 mnd innførte vi grøt. Hun var også mest sulten på kvelden. Husker ikke tidspunkter lenger.... Men i dag (9mnd) spiser hun 150 ml mm og frukt kl 15, middag( variable mengder) kl 17, kveldsgrøt kl 18 og 150 ml morsmelk kl 1830-19. leggetid kl 19. Så lenge snuppa di sover rundt så kan jo det være et tegn på at hun får nok på kveldstid, men enig med deg i at det er greit å gå over til grøt nå når hun begynner å få dreis på skjea. Ville bare knekt i vei med planen din! :-)
mamma_Christine Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Dattra mi også spiste over 1 liter om dagen, så jeg måtte begynne med velling når ho var nesten 2 1/2 mnd, det gjorde så ho sov hele nattan, men fortsatt så spiste ho for mye på dagen, snakka med helsestasjon å fikk beskjed om å begynne med grøt, så ho får grøt sånn i tolv-et tia hvis vi er hjemme også får ho mellom fem og sju også får ho vellingsflaska som siste flaska. Nå sovner jo ikke jentungen min før i ti ellve tia så ho pleier å få den mellom ni og ellve. Nå bruker jeg maisgrøt, den skal man egentlig blande med mme, men jeg bruker bare vann og en måleskje med mme bare for å få smaken, fordi bare vann ville ho ikke spise. også får ho ca 65 ml mme etter grøten, altså resten av vannet fra det ho pleier å spise... så da var det jo to flasker bort som var på 175 ml som gikk ned til 65 ml, så nå ligger ho under :-) Så jeg synes ikke det blir heftig, da som sakt ho jentungen min får grøt to ganger og velling en gang i løpet av en dag
Gjest Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Takk for svar! Det jeg er litt usikker på er om det blir litt mye med MME klokken 17, grøt klokken 18 og mme igjen ved leggetid i 19-19.30 tiden? Kanskje heller bytte fra mme til kun grøt ved måltidet klokken 17? Usj, vanskeli dette med fast føde...
gromjinta79 Skrevet 25. april 2009 #6 Skrevet 25. april 2009 Gutten min på 4 1/2 mnd spiser Frokost ca 9.30: 1 porsjon grøt + 80 ml mme Lunsj ca 14.00: 120 ml mme Middag ca 17.30: 120 ml mme Kvelds ca 19.15: 1 porsjon grøt + 100 ml mme Natt alt mellom 03.00-06.00: 120 ml mme Syns han spiser sånn passe egentlig. Har hele tiden fått beskjed om at han spiser for mye siden han gulper endel men jeg syns han bør få såpass.
gromjinta79 Skrevet 25. april 2009 #7 Skrevet 25. april 2009 Ble en liten feil der... Middag 17.30 får han 90 ml mme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå