Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håpet til 6mnd, men måtte begynne med smaksprøver på grøt et par uker før den magiske 6mnd grensen. Noen fullammer også til over året.

Hvor lenge håper dere å klare å vente med fast føde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt noen mål for dette. Barna har fått innført grøt når behovet har meldt seg. Eldste fullammet jeg i 6 mnd, yngste i 4,5 mnd. Har heller ikke noe mål for hvor lenge ammingen skal vare. Eldste ville ikke ha mer når hun var 11 mnd, yngste er nå 9,5 mnd og får fremdeles mm i tilleg til fast føde.

Fullamming til over året? Oi, det har jeg aldri hørt om, det tror jeg nok jeg ikke ville gjort, hadde nok begynt å innføre fast føde når 6 mnd var passert selv om babyen ikke hadde vist behov for det da.....

Skrevet

Fullammer ikke nei.

Men ammer enda nå 11,5mnd,men begynte å få litt smaksprøver 6mnd gammel,begynte ikke med middag og skive før 8mnd pga at hun bare brekket seg.

Skrevet

Er det noen som fullammer til over året??

Trodde ikke det var så lurt jeg, med tanke på jern og vitaminer som babyen trenger fra annen mat i tillegg til mm.

Jeg gir jenta mi litt grøt morgen og kveld + 1/2 middagsglass til middag.

Ellers ammer jeg resten.

Skrevet

Glemte å si at hun er 11 mnd :-)

Skrevet

Ønsket å fullamme til hun var 6mnd, det er 2,5 uke til, så det har gått bra (",) Begynner vel med noen små smaksprøver iløpet av de neste ukene. Håper å amme henne ved siden av til hun er omtrent 1 år iallefall, så lenge hun vil skal hun få (",) (innenfor rimelighetens grenser da, hehe)

Skrevet

Fullammer så lenge knerten (og jeg) er happy med bare pupp, men ikke utover 6 mnd.

Skrevet

Jeg trodde også at fullamming så lenge ikke var bra, men så er det visst helt ok. Kjenner til ei som fullammer en unge på 18mnd. Måpa litt da.

Må bare passe på jern.

Skrevet

Måpende her også! Gir hun bare jerntilskudd da? Og barnet må vel vise interesse for mat? Her er i allall snuppa på 9 mnd super interresert i å smake på vår mat. Barnet blir vel ikke nektet å smake?....

Skrevet

Nei. Hun viste visst ingen interesse.

Skrevet

Fullamming til over året!? Da får de vel ikke nok jern? Har lest i brosjyren vi fikk på helsestasjonen (den fra helsedirektoratet) at etter 6 mnd må barna få litt mat for å oppta nok jern og andre viktige næringsstoffer. Fullamming er når de ikke får smaksprøver av noe slag. Så snart de får noe som helst annet enn pupp så kalles det ikke for fullamming lenger. Dette jfr helsesøster her vi bor. Jeg måtte starte med grøt om kvelden ved 4 mnd akkurat. Da var han så mye våken/sulten om natta at jeg ble helt utslitt. Hadde ønske om å fullamme til 6 mnd men.... Ved 6 mnd hadde han bl.a. spist middagsglass en mnd allerede! Stoooor gutt, 10 kg, 80 cm lang og 9 mnd nå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...