blomstre Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Det nærmer seg navnefest. Har aldri deltatt på dette før, og aner ikke hva som er vanlig. Har inntrykk av at noen få velger dåpskjole, og at flertallet kler barna i bunad. Noen som har erfaring? Vi velger da ikke dåpskjole, da vi ikke har noen i familien. Det er barn nr 2 som skal ha navnefest. Har allerede en bunad til henne fra storesøster. Har ikke lyst til å bruke den ettersom storesøster hadde den hos fotografen... Vil at lillesøster skal ha noe nytt som er bare til henne. Blir litt dumt å kjøpe enda en bunad når vi alt har.... Så, blir hun for lite pyntet i baren en søt sommerkjole? Storesøster har akkurat vokst fra sin bunad, så hun vil da få en matchende sommerkjole. Jeg passer ikke min bunad for øyeblikket.... Så da blir det sommerkjole på meg også.... Alle synsinger og meninger mottas med takk :-)
Gjest Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Nei, jeg syns det høres fint ut jeg Vi skal også ha navnefest og jeg kommer hverken til å bruke bunad eller dåpskjole. Nå vet ikke jeg hva du mener med sommerkjole, men det er vell en litt "pen" kjole? Ikke type hverdagskjole?
blomstre Skrevet 23. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2009 Ikke en hverdagskjole nei, litt mer pyntet. Men nå er ikke vi noen kjolejenter til vanlig da.... så det skal ikke så mye til før vi føler oss fine :-) Blir ikke brudepikekjoler, men fine litt romantiske sommerkjoler.
hannes Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Var i navnefest for noen uker siden. Det var 20-30unger, bare en hadde dåpskjole. Tror ikke det var så mange bunader. De fleste hadde fin bukse m/skjorte eller fin kjole. "Normalt pyntet". Syns det du har planlagt høres veldig greit ut jeg.
Mor Løvehjerte Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Hun blir kjempefin! Så kjedelig hvis alle kommer i den samme barnebunaden fra Sparkjøp. : )
Septemberprinsen Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Jeg synes det høres ut som dere blir fint pyntet, det eneste som slo meg var at så lenge storesøster var pyntet i bunad så ville jeg gått for et stasplagg til lillesøster og. Festplagg er jo litt mer høytidelig da enn en sommerkjole, men dette er min mening. By-Torinn har mange flotte barnebunader. Spar-kjøp og cubus bunadene er jo temmelig kjipe av utseende da...
Frøken Freken Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Det høres kjempefint ut!!! Snuppelure skal ha barnefestdrakt, men jeg skal kjøre på med 50-tallskjole og høye hæler. HVis jeg ikke feiger ut. Da blir det bunad. (Hvis jeg får den på, da)
LilleBjella Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Stemmer for femtitallskjole og stiletter! Her blir det barnebunad, av den enkle grunn av mamma og pappa har bunad, og da må tjukken også ha. Gud, vi blir et snaisent syn.
Maya_1 Skrevet 24. april 2009 #9 Skrevet 24. april 2009 Syns dette høres koselig ut jeg Vi var på navnefest i helgen, og der var det dåpskjole, brudepikekjole, babybunader, matrosdresser og noen sommerkjoler. Så godt utvalg. Min søster var redd for å være eneste som kom i bunad, siden jeg ikke fikk på meg min lenger (men med litt heftig sying kvelden før, og en god porsjon godvilje, fikk jeg den på likevel). Men når vi ankom var var bortimot samtlige vokse kledd i bunader. Av damene ihvertfall. Ikke værst
Frøken Freken Skrevet 25. april 2009 #10 Skrevet 25. april 2009 Det er bare det at jeg er litt høyere enn mannen min - og høye hæler forbeholdes turer på byn (siste gang i ... 2007?) eller fest eller restaurant på kveldstid. Føler meg ikke så liten og nett på hæler ved hans side - noe jeg heller ikke er.
LilleBjella Skrevet 25. april 2009 #11 Skrevet 25. april 2009 Det er vel hans problem, tenker jeg. Og høye hæler har vel en slankende effekt, skulle gjerne hatt syltynne, 15 cm stiletter til bunaden min, men da tror jeg bunadpolitiet hadde lagt meg i tvangstrøye. Får stille i klompe-hælene, men det blir sikkert løye fordet.
Frøken Freken Skrevet 25. april 2009 #12 Skrevet 25. april 2009 Stillett er ikke aktuelt uansett da, for hvis det kommer en vindkule og jeg mister balansen går jeg i bakken. Vinden får nok svært godt tak i min postgravidemage. FUngerer ypperlig som seil. Ups, der var vi inne p vekt igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå