Gå til innhold

Var til legen i dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til legen i dag første gang etter jeg fant ut jeg var gravid. Jeg hadde på forhånd regnet meg til termin på "babyverden" til 30 desember. Første dag i siste mens var 27 mars og jeg har en syklus på 24 dager. Når han regnet det ut var han fast bestemt på at terminen var 3 januar og at jeg ikke skulle tenke så masse på syklusen. Så han gikk bare ut i fra det han kom til han da. Synes det var litt irriterende.. (husker ikke hvordan dette var med min første)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet, sånt er litt irriterende, men noen dager fra eller til spiller ikke så stor rolle nå i starten egentlig. Du vil jo få en UL i uke 18 eller deromkring som blir mer riktig (og som kanskje stemmer med din utregning).

Hva gjorde ellers legen på en så tidlig sv.skaps-kontroll?

Skrevet

Snakket egentlig bare helt vanlig ang graviditeten. Fylte ut skjemaet osv. Grunnen til at jeg var så tidlig er at jeg har svært kraftig astma. Skal på tidlig ultralyd også pga medisinene jeg går på. Hvor langt er du på vei da Enitsirk79?

Skrevet

Sånn er det bare og det er fryktelig irriterende!

Jeg har en syklus på 32 dager så det blir alltid feil på meg også (de går ut fra første dag i siste mens + 7 dager - 3 mnd = termin).

Ul-terminen min ble satt tilbake med 17 dager sist jeg var gravid, og jeg prøvde å fortelle at det umulig kunne stemme, men det ville de ikke høre på. Nytter rett og slett ikke.. Jeg fødte selvfølgelig for tidlig i forhold til den terminen.

Skrevet

+Hei, skjønner det er frustrerende. Men en ting er jo positivt da, baby blir eldst i klassen i stede for yngst hvis du føder på legeterminen. Min kusine fikk termin i begynnelsen av januar hos sin lege da hun var gravid, men da hun kom på ordinær UL fikk hun ny termin i begynnelsen av desember! En mnd forskjell! Så ikke alltid det legen sier stemmer. jeg kommer til å gå utifra det jeg har regnet ut frem til den ordinære UL. Er nå 9+3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...