Høygravid&gla:-) Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Hvordan gikk det å var dere modne? Nærmer meg fødsel, å er litt int i historier av andre. Var på vekst kontroll med min i uke 37, ca 4 kg..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Jeg skjønte ikke helt spm ditt.. Man er jo moden i det man føder ellers får man jo ikke født.. Men jeg fødte en gutt på 4.2 kg forrige gang.. Det gikk helt fint det.., det som har noe og si er vel hodeomkretsen.. Revnet ikke noe særlig.., kun 2 pyntesting og fødselen forløp helt normalt uten noe ekstra smertestillende eller hjelp ved utpressing..
Tildemana Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Har født 4 barn på over 4 kg, det har gått fint. Er hodeomkretsen det står på...
Lykke X 4 Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Mitt første barn veide over 5 kg. Ingen anelse på forhånd at han var så stor, før han kom ut. Ble født 9 dager over termin. Fødselen var lang, men forløp helt fint, som en vanlig førstegangsfødsel Startet av seg selv. Ingen revning. Jeg tror hodeomkretsen kan ha mer å si enn vekten på barnet
Mor til 3 søte små:) Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Jeg har en gutt som var over 4 kilo da han ble født. Måtte sy og var hoven etterpå, men synes ikke det var mer smertfult enn å føde en som var mindre nn 4 kilo:)
*emeline* Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Jeg fødte en gutt som var 4200 g, det er den værste fødselen jeg har vært med på. Men var jo åpningstiden som var værst da, ikke etter at jeg fikk pressrier. Måtte sy noen sting og hadde vondt for å gå på do etterpå, men det er jo ganske vanlig etter en fødsel har jeg inntrykk av. Men som de andre her sier, det er hodeomkrinsen det kommer an på.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 første var 4240g, og 37cm i hodeomkrets, var vondt ja, følte at pressriene var grusomme, men hun kom som en rakett, og jeg sprakk, og de klippet meg (uten bedøvelse) så det gjorde sitt til at jeg følte det var i "overkant" smertefullt ja... med andre mann kjente jeg ikke smerte (overhodet!!) under pressriene, og det var aldeles merkelig, for hadde jo reknet med at det skulle være det verste på hele fødselen, men neida, smertefritt ble det! Jenta som kom ut, var mindre enn storesøsteren, hun var 4090g, og 36cm rundt hodet. Jeg trodde det var pga hun var mindre som gjorde at det ikke var vondt å presse henne ut, men har blitt fortalt av leger at det heller var fordi jeg var andregangsfødende at det gikk så mye bedre andre gangen. denne i magen blir også over 4 kg, mest sannsynlig blir han den største av de alle tre, da han er en gutt (og har blitt estimert til å bli minst 4.5kg-gjerne mer)
godiva med 3 gull Skrevet 24. april 2009 #9 Skrevet 24. april 2009 Min første veide 4900. igangsatt 17 dager over termin, var ikke moden. Og det bidro garantert til at det ble en laaaaang fødsel. (rakk 3 utgaver av VG for å si det sånn) Husker ikke om det var spes mye vondere enn nr 2, men hadde en følelse av at dette ikke gikk særlig greit... Ble tatt med vakum til slutt. revnet ikke no særlig, og ikke hatt noen varige men el plager etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå