Gå til innhold

Har alle barna eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter tredje barnet vårt, men har bare tre soverom til sammen i første og lofts etasjen. Må innrømmer at vi aldri trodde vi skulle få lyst på tre barn og derfor ville vi ikke ha mer soverom heller da vi byggget... Vi har flere soverom i kjelleretg, men den er innredet til leilighet som vi leier ut.

Dilemmaet vårt er om vi skal lage et til soverom i loftstuen (det er mer enn god nok plass og vi vil fremdeles ha en ok loftstue), eller la to av barna dele rom? Mannen min mener de to eldste kan dele rom siden vi mest sannsynlig ikke kommer til å leie ut i mer enn ca 5 år til. Jeg har igrunnen mest lyst å dele av til et ekstra soverom så lenge vi har muligheten til det. Gjør vi det kan vi også, etter min mening, beholde leieinntektene lenger.

Hva sier dere om å la søsken dele rom? De to eldste er 2 og 4 år. Sistemann er rett rundt hjørnet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre 2 barn har egne rom, lillemor har tilogmed 2 rom, soverommet hennes er nede rett ved vårt rom, mens lekerommet hennes er oppe hvor vi har stue og vi oppholder oss mest på dagtid.

Samboern har i tillegg en datter som jeg håper etterhvert får komme på besøk til oss, hun er snart 8 år. Når/om hun får komme fast til oss får vi se hva vi gjør med rom fordeling og slikt. Tenker hun da får lillemors lekerom, var det rommet hun hadde tidligere når hun fikk være hos oss.

Har dere ikke tenkt å ha den minste inne på deres rom i begynnelsen?

Ville kanskje sett det litt ann, spørs jo hvor godt ungene sover/ leker sammen, om de forstyrrer hverandre om en av de våkner om natten ol.

På sikt ville jeg nok tatt av loftstua.

Hvorfor ikke leie ut så lenge som mulig når dere har muligheten til det? Er dyrt nok å være småbarns familie om dere skal miste den inntekten også...

Skrevet

Vi driver og bygger egne rom til alle nå. Hadde også ett soverom for lite når tredjemann kom. Vi visste om dette da, og har lenge planlagt å bygge om så vi får nok rom. Vi synes det er greit de har hver sitt rom og ikke må dele. Vi har gutt og jente som måtte delt rom da som de eldste og det er to år mellom dem.

Er herlig når det er besøk hos den ene at de har eget rom å trekke seg inn på uten og bli forstyrret av den andre..

Skrevet

Hos oss har de hvert sitt. Storesøster har rom oppe. Lillebror sover nede ved siden av oss pga han våkner mange ganger hver natt (ja har jo blitt bedre etter han begynte på astmamedisiner da)

Men i alle fall så skal han også få rom oppe etter hvert. Da har vi et lite gjesterom oppe i tillegg til barna sine.

Nede sover vi og som sagt nå lillebror. Hadde tenkt å lage lillebror sitt rom om til lekerom, men vet ikke helt for han kommer nok til å sove der en stund til. Da er de kanskje litt store og kan leke på eget rom. Kanskje det blir tv stue!?

Det siste soverommet har vi brukt som matbod. Det er så kjempe herlig å slippe å gå ned i kjelleren hver eneste gang jeg skal i fryseren. Det måtte jeg der vi bodde før. Det er kjipt altså!

Skrevet

Begge barna har hver sitt rom men de deler 1 fordet. Etter eget ønske!

Skrevet

Her deler de to eldste rom, og har gjort det siden lillebror var 6 måneder, og kan så langt ikke tenke seg noe annet. Lillemor får eget rom, den dagen hun flytter ut av vårt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...