millie+2klumper Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 For to uker siden sov gutten min på nå snart 10 mnd borte for første gang. Han sov hos søsteren min som har to egne barn og han koste seg masse! La seg fint og savnet meg ikke ideheletatt.. snufs hehe;) Men jeg gråt meg i søvn den natten... Nå vil samboeren min at vi skal ha barnevakt igjen i helgen! At han skal sove hos svigermor. Å jeg får høre hvor kjedelig jeg er og at jeg ikke er med på noenting når jeg protesterer. Men jeg får helt vondt i magen. Men føler meg på en måte "presset" til det for "han må jo lære seg å kunne være hos andre" og vi "må jo komme oss ut og gjøre noe". Hvor fote hadde dere barnevkt når de var så små? Eller når hadde dere barnevkt første gang? Hvor ofte går dere på fest el gjør ting som kjærester?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Hm... jo... når storebror var 11 mnd sov han 500m unna der vi var, en natt (vi sov hos søstern og han sov hos mamma.) Men neste gang han sov borte var sommeren da han ble 2 (ett år etter) da var han hos dem i 1 1/2 uke, fordi jeg måtte jobbe og sambo var på sjøen i 14 dager =) Året etter var han blitt storebror og sov hos mormor i 1 uke og farmor 1 uke =)) Mormor bor 30 mil unna og farmor bor 50 mil unna. I fjor var han også en uke hos mormor og i år skal lillebror få være med en uke hos mormor =)) Har liksom en tradisjon på dette med at de skal 1-2 uker til mormor alene i løpet av sommeren. De ser jo besteforelderene sine flere ganger i året så de kjenner dem godt, tiltross for avstanden, og storebror har hatt det topp og lært mye, fått oppleve enormt mye på disse feriene uten mamma og pappa =)) Men utenom dette sover de aldri borte =) kanskje en eller to ganger i året utenom som de har barnevakt hjemme her... =))
Arb.ledig husmor Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Huske ikke når jenta vår sov borte for første gang, men ho var under året... Når ho var 10 1/2mnd sov ho hos mine foreldre i 3 netter uten at vi var der, og det gikk veldig bra.. Ho sov over hos de før det også, men huske altså ikke når første gangen var.. Jeg og mannen min har ikke så ofte barnevakt da vi bor 3 og 9 timer unna besteforeldre til jenta vår, men mine foreldre (3 timer unna) kommer av og til hit og passer så vi kan ta en tur ut.... Vi går altså ikke så ofte ut sammen pga mangel på barnevakt..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Har en gutt på 3 år.. Han har vi svært sjelden barnevakt til.., bare noen timers barnevakt kan vi ofte slite med.. Han sove vel borte natta for snart 2 år siden vel.. Skulle gjerne ønske det kunne skje oftere.. =)
flypapir Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Nå tror jeg nok ikke at vi representerer gjennomsnittet ang dette, men kan jo svare uansett Vi har sjelden barnevakt. Hender jenta vår er med en tante/besteforeldre noen timer på dagen/kvelden, så vi har vært en tur på kino, shoppet litt ol. Ellers har vi kun hatt barnevakt til henne en natt, og det var den natten lillebror kom til verden. Årsaken til at vi har lite barnevakt er at familien bor langt unna, så når jenta er der på besøk er vi alltid der vi også. Har i tillegg lite nettverk her vi bor, og da begrenser det seg selv... Jenta vår er forøvrig 3år gammel... Har, som sagt, kun vært på kino en gang siden hun ble født... Når jeg skriver dette innser jeg at vi må skaffe oss litt barnevakt om ikke lenge! Må bare bli ferdig med denne amminga....
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Tja, litt opp og ned.. Er bare mamma og pappa som vil ha han over natta enda, de har han innimellom.. Han storkoser seg hos dem, og vi koser oss med kjærestekveld og sove lenge.. Og ikke minst besteforeldrene får et helt spesielt bånd til han.. Han var 5 mnd første gang han overnattet hos mamma og pappa.. Svigers har han kun på dag/kveldstid.. Men hvis du ikke føler det bekvem med det, og det bare vil bli tull så synes jeg ikke du skal det..
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 Ikke ofte! Men skal ha barnefri i helga faktisk:) Jeg og mannen skal på hotellweekend til Stockholm Halleluja!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå