Gå til innhold

Dere som har bleiebarn i barnehage, SE HIT litt...please :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en jente som sliter veldig MYE med bleieutslett. Hjemme går ho med up and go bleier pga at de lufter bedre enn vanlige bleier.. I bhg bruker ho kun vanlige, og vi har gjentatte ganger gitt beskjed om at bleia MÅ sitte løst på ellers så komme utslettet med en gang.. Eg forventer da at de gir denne beskjeden videre til vikarer som kommer innom, og de har også skrevet det på et skjema som henger på stellerommet.

Men i dag da eg kom å hentet min lille, så begynte ho å gråte med en gang (noe ho veldig sjelden gjør), eg lukte bæsj og går for å skifte bleie. Da eg kommer opp får eg se en bleie som er så godt strammet sammen som de sikkert fikk den sammen, og jenta mi var illrød i tissen og rumpa, og hadde kjempevondt..bæsjebleia var heller ikke "fersk".. Var endel vikarer i bhg i dag pga at alle ped.ledere var på et møte da, men likevel....

Skal si ifra i mrg, men vurdere å sende med up and go siden de ikke klare å gjøre som vi sier.. Hva ville dere gjort? Kan eg "søke" styreren i bhg om å få lov å bruke up and go, for ho/vi slite veldig med at ho får bleieutslett...?

Håper noen gidder å lese dette....og gjerne vil svare meg :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send med up & go du. Forstår at de synes tape-bleier er enklere, men i ditt tilfelel ville jeg bare tatt med de bleiene du synes er best og ignorert at de foretrekker noe annet. Du har jo en veldig god grunn til hvorfor du velger som du gjør.

Skrevet

Har ikke bleiebarn mer, men har jo hatt det da, og minsta var, og er veldig tander nedentil. Jeg ville krevd å få bruke up&go i barnehagen også, hvis det hjelper burde det faktisk være en selvfølge.

Stå på krava du. :o)

Skrevet

I vår bhg hadde de garantert godtatt up&go. Så send med henne det du vil. Bare forklar på en "høflig" måte at det blir så mye lettere å holde utslettene i sjakk med up&go.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Klart du skal får bruke up and go på lillejenta di. Skulle da bare mangle. Ingen regel uten unntak.

Skrevet

Lillebror har atopisk eksem og får kjøttsår av teipen på libero sine vanlige bleier. Pampers har han vokst i fra. Så han kan kun bruke up&go fra libero.

Derfor ga jeg bare beskjed om at han kommer til å ha up&go.

Det har han og det går helt godt. Han er den eneste da, som får "lov" å ha de bleiene.

Synes egentlig grunnen til at de ikke skal ha up&go er urteit!! Det er fordi det går så masse tid vekk som de kan bruke på barna i fellesskap. Men hva med kvalitetstiden 1 mot 1 som de skal ha med mitt barn da? Eller det enkelte barnet?? Det hadde jo vært 2 fluer i en smekk.

Skrevet

Jeg "jobber" i samme bhg og har opplevd at de ikke tør å si ting til meg, for det kom MYE frem på foreldresamtalen som mannen hadde med dem.

Jeg synes det er litt vanskelig å være mor og ansatt, men føler meg lei nå av at de ikke kan gjøre som vi har sagt...

Jeg skal ta med noen up and go i mrg, og bare si at eg ønske at de bruke de i stedet (kan få lov å bruke vanlige om de skal på tur)..

Takk for mange fine svar, eg ble litt mer letta nå... For eg fikk skikkelig vondt av jenta mi i dag da eg byttet bleie (var vel ca 10 min fra åpne sår i rompa)...

Skrevet

Meningen er vel at de skal gjøre det som er best for barna!?

Hadde du bare hørt leksa jeg har med dem i vår bhg når det er noe. Lillebror har både astma og atopisk eksem. Og det er ei lang liste med tiltak, hensyn, ditt og datt! De er helt supre!! =) All ære til dem!

Men det har vært noen "små" ting i det siste da. Avd. leder er i perm og ting er vel mer på plass når hun er der for å si det sånn.

Hentet lillebror på tirsdag med bæsj i bleia. Hentet ham på onsdag og vi var bare ute og lekte. Han var så sur, løftet han opp og luktet lang vei. Han var full i kjøttsår og blemmer. Stakkar liten!! Han kunne ikke sitte. Måtte smøre han flere ganger i natt. Han er bedre idag, men det kommer til å ta tid å få det vekk med den huden.

Skrevet

Ja, eg trodde også det...

Kjenner til det m tiltak osv som du snakke om... Snuppa her fikk konstantert barneastma (i høst/vinterhalvåret) som ho også fikk medisin for.. På de kaldeste dagene i bhg sendte vi med ho medisin, men den fikk eg beskjed om at de ikke kunne gi pga at det var kun ped.lederen som fikk lov (som var for tiden syk..grrr..) og eg spurte da om snuppa ikke skulle få medisin fordi ho ikke var der, og det kunne de ikke gi noe svar på.. eg måtte også fylle ut et skjema før de fikk lov å gi medisin (greit nok, men ped.lederen forventet at eg skulle finne skjemaet...) Eg visste jo ikke hvor det var, og spurte en annen ped.leder, men ho visste heller ikke... så snuppa mi gikk noen dager uten medisin pga en ped.leder som ikke var på jobb... E d mulig å være så firkantet?

Skrevet

Nei det hørtes veldig rart ut!!

Men hvis du jobba i samme bhg, kunne ikke du gitt da?

De er litt firkanta i vår bhg også. Lillebror bør ikke være ute i allslags vær på høst og vinter. Full vind og regn/hagl og hvis det regner og han hoster eller er dårlig osv. Du kjenner vel til det da. De dagene må jeg holde han hjemme pga de har ikke kapasitet til å være inne ekstra med han.

Hørte av ei annen mor at det ikke gikk pga det var andre foreldre som krevde at barna var ute hver dag. Hallo! For oss gjelder det max 10 dager i året hvor han er så god at han kan gå i bhg, men ikke være ute så lenge. Eller i det hele tatt hvis været slår om eller han blir litt dårlig utover dagen. Han er syk. Det er ikke for at jeg er sær!

Skrevet

hei!

Gå på apoteket og kjøp disse to kremmene. Har samme problemmet.

Silulen - dette er vanlig zinksalve men den beste - få de alltid til å smørre henne uansett litt. ca 50 kr

Brudelin - er en sårkrem uten resept. Denne bruker du når hun er rød og det gjør ondt. Neste gang du skifter bleie er hun helt fin. ca 75 kr

Jeg bruker disse to kremen om hverandre. Sliter med en som har allergi, vi vet enda ikke helt hva og derfor ofte diare. I tillegg reagerer hun voldsomt på bæsjebleiene hvis ikke de blir tatt med en gang. Så vi sitter i samme ulla.

Forlang at de alltid skal smøre henne litt med zink kremen - forebygger - da kommer ikke tiss og bæsj like lett til huden.

Når først det har skjedd - skal de kun bruke brudelin kremmen - smøres på i passelig lag. min slutter å gråte etter 30 sek etter kremmen er kommet på. Da er alt ok igjen - det svir ikke.

I tillegg be dem bruke vann når de vasker henne når hun er sår - vaskeserviettene gjør det bare mere ondt.

Send meg pm hvis det skulle være noe, så skal du få mail add min.

Skrevet

Eg har vært delvis sykemeldt, så har ikke vært på jobb da ho har trengt det...

Skrevet

Mulig at dere sliter med mer enn jeg aner, men her i huset har vi brukt potetmel på sår stump, og det fungerer bedre enn noen salve. har sinksalve og calendulasalven på lur dersom potetmelet skulle finne på å svikte oss.. har enda ikke skjedd....

Kanskje dette funker på deres barn også?

Skrevet

Vi har fått krem på resept vi kan bruke når ho e ekstra sår (brukes kun hjemme morgen og kveld), ellers bruke vi Inotyl som e super(både hjemme og i bhg).. Utslettet forsvinner om natta..

Det brukes ikke våtservietter på ho, vi bruker kun myke (Euroshopper) vaskeservietter med vann... Zink funke ikke på rumpen hennes, vi har prøvd ulike typer..

Og de skal tørke godt etter bæsjebleie... Har også fått beskjed om å ikke vaske m vann etter kun tissebleier, det gjør vi bare hjemme om morningen og kveld.. Vaske aldri m såpe (kun ved bading)

Skrevet

Vi har prøvd potetmel, og det funke ikkje i lengden dessverre.... Vi har et stort problem ja, har måttet gå t lege for å få krem på resept for å få bukt m det verste...

Zink-salve funke ikkje på jenta vår...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...