auro Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Var på ul i dag i uke 26, pga at gutten har et forstørra nyrebekken. Det så likedan ut som det har gjort tidligere. Men i tillegg kunne de se galleblæra, noe som visstnok ikke er vanlig. Da begynte de (var to leger der) å diskutere og snakke sammen. Så fikk jeg spørsmål om jeg hadde tatt fostervannsprøve, det har jeg ikke (er jo "bare" 34). Og så lurte de på hvorfor ikke. Jeg har jo ikke fått noe tilbud om det. Så spurte jeg om de hadde mistanke om noe, men nei da. Synes ikke jeg fikk noe skikkelig svar. Så nå er det gjort. Tvilen er sådd hos meg, og kommer nok ikke til å gå over før han er trygt ute. Uff, vil ikke at det skal være sånn...........
kropp Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Huff ikke artig når man opplever noe sånn. Ta kontakt med dem igjen og be om en ul til så du slipper å gå å tenke på det. *Ikke godt hvis du skla gå i så mange uker og være redd!
AG*det er bare rør i helse sør Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Ja jeg er helt enig. få en ny ultralyd time og kansje drøft med jordmor med forstervann prøve. det er så vodt å gå og tenke på ting- om- hvis- hva.. hvis du skjønner hva jeg mener.. ring jordmor og ta det opp med henne synes jeg.. håper alt ordner seg.
Storebror & Lillesøster Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Fikk du tilbud om og ta fostervannsprøve nå da? Har de ikke sagt noe om hvilke konsekvenser det har for barnet med forstørret nyrebekken eller har det ingen betydning? Skjønner deg godt sitter nok igjen med mange spørsmål i hodet som du ikke fikk frem da du var der,de dukker som regel opp når man får tenkt litt,selv var jeg nettopp på kontroll og fikk vite at babyen lå i sete,tenkte ikke så mye over det før jeg kon hjem da lå jeg hele natta og grublet,på hva skjer? er jo bare 4,5 uke igjen og sist fikk jeg 2 uker før så er litt småstressa,men skal til JM på tirsdag så håper på å få ut alle spørsmålene da så venter jeg time til ny UL. Hadde tatt en tlf og spurt dem om det du lurer på,eller tatt kontakt med Jordmoren din om de ikke sier så mye. Lykke til,krysser fingrene for at alt er bra med den lille i magen,det er ikke gøy og gå og bekymre seg,men er jo så redd for det lille livet som gror i magen og vil at alt skal være bra.
auro Skrevet 23. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2009 Skal tilbake på ny ul om 4 uker. Blir fulgt opp videre pga. nyrebekkenet. Har klart for meg hvilke konsekvenser det forstørra nyrebekkenet har, og det fikses enkelt med en operasjon etter fødsel en gang. Spurte om jeg burde ta en fostervannsprøve, men de mente ikke det. Men bare det at de nevnte ordet fostervannsprøve fikk det til å gå kaldt nedgjennom ryggen min. Skal til lege om to uker, så får høre da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå