Gå til innhold

Ble skikkelig deppa jeg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev her igår at legen min hadde gjort litt feil (glemt å se på prøvene ang. antistoffer, dersom jeg er O- og mannen min O+)...Så jeg fikk resultatene igår å jeg hadde veldig høye antititer, eller hvad det heter for noe !! Denne prøven var altså tatt i uke 11...å nå er jeg i uke 26 !! Det stod på lappen at det skulle bli tatt en anden prøve i uke 18, som legen min informerte meg ikke om !!

Jeg var hos Jm idag, å hun ble med engang veldig urolig. Jeg ble sendt i forskjellige prøver(måtte jo ta igjen å sjekke om antistoffet hadde økt)+at jeg hadde hb på 9 !! som er veldig lite. Jeg ble sendt på ul med engang til å sjekke om det gikk bra med babisen, som det gjorde heldigvis :) Men er så beskymret at jeg kommer til å få prematur barn på grunn av dette !!! Ble rett å slett litt deppa, selvom jeg prøver å ta en dag om gangen !! Nå kommer jeg til å bli følgt skikkelig opp, på grunn av disse antistoffene....Huff jeg har heller ikke lyst til å gå rundt å være halveis lei meg fordi at barnet kanskje kommer før tiden !

Huff gruer meg også veldig til å få resultatene fra blodprøven , det vil si hvordan det går med antititeren nå !!

Trenger bare litt positiv historie eller noe positivt å tenke på nå !! gleden ble borte liksom på et døgn !

Noen som har erfaringer angående antistoffer som har gått bra eller stabilisert seg ??

hilsen, en litt deppa akkurat nå :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner at du ble deppet! har dessverre ingen solskinnshistorier å komme med. med vil gjerne sende deg en god lykketilklem og si at alt ordner seg!

Skrevet

Jeg har ikke så mange solskinnshistorier ang dette, men jeg skal selv inn og ta blodprøve i neste uke for å sjekke for antistoffer, da jeg også er RH-. Så dermed har jeg et ekstra lite øye til andre som også må gjennom dette. Nå hadde jeg heldigvis ikke utslag på første test, så dermed sender jeg noen ekstra tanker til deg nå. Jeg var også så "heldig" at jeg mistet to i forkant, slik at jeg har fått Anti-D sprøyten to ganger, noe som gir mindre sjanse for at noe skal skje.

Men det jeg synes du skal fokusere på nå er at

1 UL viser at alt er OK med den lille krabaten. Og det er jo det viktigste av alt.

2 Du kommer til å bli følgt ekstra godt opp, så uansett hva du skulle komme borti i svangerskapet, så tar de det med en gang. Og da er jo sjansen svært stor for at det går godt :o)

3 Du er kommet forbi den magiske grensen der de gjør alt de kan for at barnet skal overleve om det blir født. Det er på langt nær så ille å føde for tidlig nå som det var i "gamle dager".

Babyene kommer som oftest når de selv vil, så jeg håper du klarer å slappe av og kose deg litt fremover. Jo mer du slapper av og stresser ned dess bedre er det for den lille :o)

Og hold meg gjerne oppdatert på hvordan det går.

M :o)

Skrevet

huff da, dette var jo ikke kjekt i det hele tatt. Slik jeg har forstått det er det vanlig at en settes i gang et par uker før termin når mor har antistoffer i blodet. Dette for å være på den sikre siden ift. barnet.

Husker jeg gikk i klasse med en som hadde 14 søsken. Moren hennes var rhesus minus, og der var uforlikelighet mellom mor og barn flere ganger. Men hun fødte altså 15 friske barn:)

Håper inderlig alt går bra for dere

Lykke til

Skrevet

Jeg er selv resius minus og min mann er pluss. Så jeg har fått disse antisprøytene et par ganger....

Ble fulgt godt opp under svangerskapene og alt har gått veldig bra. Etter fødslen blir barnet testet da de vet at mor er resius minus. Er ungen pluss får du en sprøyte. Dette vil skje rett etter fødsel. Jeg kan huske at jeg fikk sprøyten etter at ejg fikk nr en , men ikke nr to. Det kan skje at jentene arver mor i blodtype.

Skrevet

Tusen tusen takk jenter for veldig koselig å trøstende ord :) ble rett å slett rørt, fikk klump i halsen !!!

Skal holde dere oppdatert å tenke positivt :)

klem til dere alle sammen og god helg !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...