Gå til innhold

Burde man holde seg unna sommerkotletter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under tråden "Middag i dag jenter?" er det noen som har lagt inn et innlegg om at sommerkotletter ikke er så bra når man er gravid...??? Noen som kan bekrefte/avbekrefte dette???

Ble litt nervøs jeg da, siden vi grillet dette til middag i dag.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor unngå det?

Så lenge det er godt stekt/gjennomstekt, så kan man da vel spise det...

Skrevet

skjønner ikke hvorfor det ikke skulle være bra? Er jo stekt? Tror ikke jeg hadde bekymret meg, jeg...

Skrevet

godt å høre.. Venter nr 2, og spiste det masse i 1. sv. skap... Men har jo alltid hørt at man ikke skal tro på alt man hører, men.. hehe.. Blir vel overhysterisk når man er gravid uansett....

Skrevet

Kanskje de kan være litt salte (de er røkt)? Ikke så bra for de med myyye vann i kroppen!

Det er jo ikke farlig, men mye salt binder vann i kroppen.

Må jo ha vært det som var grunnen, for gjennomstekte koteletter er ikke farlig!

Skrevet

Sommerkoteletter er røkt og saltet. Er det ikke noe med at gravide bør holde seg unna røkt mat? Røkt mat er tungfordøyelig og fordøyelsen hos gravide er ofte treg, føden bruker lenger tid gjenom systemet. Dette skyldes hormoner. De hormonene som gjør livmoren myk og føyelig, istand til å strekke seg og vokse, virker også på tarmene, så de blir slappe.

Skrevet

Det står ingenting på mattilsynet sine sider om at gravide skal holde seg unna røkt mat. Så lenge det er gjennomstekt, så går det helt fint. Hvis man merker at man får dårlig fordøyelse av det, så kan man selvfølgelig unngå det, men det er ingenting farlig med å spise det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...