Popsipus Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Har fått tibud om å kjøpe en UV-drakt brukt, men har man bruk for slike? Hvis ja, i hvilke sammenhenger?
MintCondition Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Har aldri engang vurdert det. De gangene vi har vært i sydligere strøk med unger har vi heller smurt med solkrem, og her i Norge er det virkelig sjeldent behov for en uv-drakt spør du meg. Jeg syns ikke det er særlig stress å smøre ungene et par-tre ganger for dagen
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 har heller aldr vurdert det.. når vi var i syden med veslejenten i fjor somnmer(var da 10mnd) smurte vi hun bare ofte med høysolfaktor...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Vurderte det når vi skulle til syden med mini når han var 7 mnd.. Men vi bare smurte han godt og han ble ikke solbrent en eneste dag.. Vi smurte ikke akkurat hver time heller.., så var ikke noe stress sånn sett.. passet bare på og smure godt 20 min før vi gikk ut og en gang til mens solen var på det sterkeste.. =)
J, J og meg:) Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Vi kjøpte da vi skulle til Mauritius, men brukte de kun en dag... Minstemann satt stort sett i skyggen av en palme. Begge ble smurt hyppig. Eldste trivdes ikke i drakten (3 år).
Alenemamma :) Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 Jeg synest det kommer ann på hvor gammel barnet er, og hvor varmt der er, her i norge er det ikkje super viktig synest jeg. Vi var i syden med småen når han var 5 mnder, da smurde vi bare(selv om han ikke var i solen) 10 mnder da hadde han uv-drakt, han krøp i sanden og det ble bare kliss med solkrem og sand. 14 mnder da brukte vi også, da gjikk han så var mye i solen. Nå skal vi til syden igjen til sommeren da er han 2 år og jeg kommer absolutt til å kjøpe. Synest det er supert å slippe å smørre og smørre hele kroppen hele tiden.. Vertfall på stranden:) og vertfall i fra alderen 1 år osv Så ja jeg synest det er en flott ting å bruke:)
Mille** Skrevet 23. april 2009 #8 Skrevet 23. april 2009 Ja en baby som man allikevel holder i skyggen trenger jo ikke like mye beskyttelse som et barn som går og bader hele dagen. Det sier seg jo selv. Dette blir 4. året snupp har UV-drakt, syns de er geniale. Men til store barn er de to-delte best, og jeg anbefaler å kjøpe stor str., da sitter de løst på kroppen. )
Hva skjer'a?♂ Skrevet 23. april 2009 #9 Skrevet 23. april 2009 Mini 19mnd har brukt sin både i syden og her hjemme. Han leker og koser seg i den. Syntes det har vært supernyttig, de koster jo ikke så mye heller. Smører selvsagt med solkrem en del steder uansett.
annki83 Skrevet 23. april 2009 #10 Skrevet 23. april 2009 vi hadde me oss ett par uv drakter til babyen vår til tyrkia ti fjor. å jeg syns det var kjempe greit. vi smurte henne godt om morgene og etter bad. å holdt henne i skyggen selvsagt. men vis vi gikk tur å ikke hadde mulighet til å holde oss i skyggen helle tiden var det greit å slippe å tenke på å smøre på solkrem helle tiden på helle ungen. vi brukte det mest når vi badet faktsik. da slapp vi å være bekymret for at hun skulle bli svidd når vi var ved bassenge. vi hadde også en liten uvcaps til bruk i bassenge. kjempe grei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå