Gå til innhold

Bare en tvilling igjen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Igår kom det masse blod.Jeg trodde barnet mitt var borte og at dette var slutten på graviditeten min ettersom legevakten fastslo at dette var en spontan abort.... Men idag var jeg på ultralyd for å se om alt var ute, og da fant de en baby på skjermen med hjerte som slo mens den andre var det kun rester etter... :( Min lille vakre i magen skulle hatt en liten søster eller bror.. Lykke i uhellet iallefall,men vil alltid tenke på den som skulle vært..

 

Noen andre som har hatt to og nå bare har en igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har skjedd meg under begge svangerskap, og det er strengt tatt veldig vanlig og ikke noe jeg tenker noe videre over. Jeg har selv mistet en baby halveis i svangerskapet og tro meg, det er noe helt annet. En spontanabort av denne art er som sier en blødning, og ikke et foster (hvir jeg ikke har misforstått deg, men det høres ut som du er er tidlig i svangerskapet). Ønsker deg lykke til videre og håper alt går bra med den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det å miste en tvilling i dette svangerskapet.. er nå 5,5 mnd på veg og mistet en tvilling og den ligger i magen fortsatt og det skal den gjøre til jeg skal føde... blir passa godt på og er ofte på UL..

Jeg var vel omtrent 9 uker på veg da den ene døde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nadjahe: hvorfor er du ofte på ul egentlig? andre komplikasjoner utenom at den ene "dro"?

 

hm, rart... det er jo ca 50% av le tvillingsv.skap ender slik som med oss, at den ene ikke blir. Misstet selv ene tvillingen, men tenker ikk enoe særlig over det. ja er kjipt med tanke på en lillesøster eller bror, men er vanlig..

 

hadde 3 ul før det ble konstantert liv i den gjenværende, alt var så grumsete i livmoren, bloddannelser osv.. men er nå 21+4 og her er det virkelig liv i leiren. Men får ikke noen ekstra oppfølgning eller ul osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Trist å lese.Jeg fødte i uke 26+4 og ventet eneggede tvillinger. Fødselen startet bare så det kom brått på oss. Den første fødte døde etter 11 minutter, mens nr to lever og er nå 1,5 år. Vi er usikre på om hun merker hun har vært tvilling. Det får tiden vise. Vi har begravd nr en og kan ta jenta vår med til kirkegården og forklare når hun blir større. Hun har vært der men skjønner jo ikke noe ennå.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei folkens, jeg oppplevde dette.. mn kan noen fortelle meg hvor lenge dere hadde blødning etter den ene forsvant? Og er det stor sjanse for at den jeg nå har igjen vil bli der inne? Er elleve uker snart..

 

Så den på ultralyd i uke 9 og hjertet slo . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

ser det er lenge siden du skrev men vil bare skrive til deg :) jeg var i uke 12 når di fant ut at jeg ventet tvillinger,men den ene døde i uke 11. vet dette er et forum hvor man har mistet etter uke 23,men vil bare skrive min erfaring her. har vært på ul hver tredje uke etter uke 12,og vært sykemeldt siden. di sier risikoen for at det kan skje en sen abort er større i og med at den døde er der... heldigvis ligger den på oppsiden (i hvertfall sist) og ligger ikke å irriterer.. men skal inn om en uke å sjekke hvor lang livmorstapp åpningen er. sjanggsen er og større i og med at det var eneggede.

 

 

er i uke 22 nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg mistet den ene jenta i uke 22+6..Hun døde ca 1uke etter operasjon i Hamburg pga TTTS. Den andre jenta lever godt enda heldigvis..og vi bare håper at alt går fint med frøkna vår de siste 4mnd <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese at så mange av dere har opplevd det å miste :( Jeg var også gravid med eneggede tvillinger og mistet den ene halvveis i svangerskapet pga TTTS. Helt ubeskrivelg forferdelig :( Jeg ble følgt godt opp på sykehus for å se til at den andre tvillingen hadde det bra. Pga TTTS kunne den overlevende tvillingen bli hjerneskadet så legene sjekket alltid veldig nøye hjernen og selvfølgelig resten av forsteret. Da fødselen var i gang fødte jeg den overlevende tvillingengutten og den døde tvillingen. Det var både sorg og glede på likt. Min lille gutt er i dag 7 mnd og er frisk og rask! :) Men det går ikke en dag uten at jeg tenker på min lille engel. Håper det vil gå bra med dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Jeg fikk spontantabort i 8 uke, og blødde og presset alt dette ut i 4 dager, klagde etter det at jeg var så oppblåst, unormalt vondt i bryster, og ikke fikk jeg tilbake noe syklus og etc. Fikk vite 4 uker etter aborten at jeg var gravid i 12 uke. Ble veldig sjokkert... Tok vare på det med veldig kort betenkningstid fra sykehuset. Uke 40 kom det en liten sønn på rett under 3 kg til verden og det var lykke. Men hadde så mange spørsmål som jeg ikke forsto svarene på, og 1 år etter, så fikk brikkene i puslespillet lagt sammen, og fikk vite at det viste seg at jeg faktisk hadde tvillinger i magen da jeg spontantaborterte.. 😔 

Anonymkode: 19c3e...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk spontantabort i 8 uke, og blødde og presset alt dette ut i 4 dager, klagde etter det at jeg var så oppblåst, unormalt vondt i bryster, og ikke fikk jeg tilbake noe syklus og etc. Fikk vite 4 uker etter aborten at jeg var gravid i 12 uke. Ble veldig sjokkert... Tok vare på det med veldig kort betenkningstid fra sykehuset. Uke 40 kom det en liten sønn på rett under 3 kg til verden og det var lykke. Men hadde så mange spørsmål som jeg ikke forsto svarene på, og 1 år etter, så fikk jeg alle brikkene i puslespillet lagt sammen, og fikk vite at det viste seg at jeg faktisk hadde tvillinger i magen da jeg spontantaborterte.. 😔 

Anonymkode: 19c3e...d9e

 

Anonymkode: 19c3e...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...